Slováci rozdali své ceny za kreativu

úterý, 05. června 2012, 07:30 Reklama MediaGuru

Letošní ročník slovenské kreativní soutěže Zlatý klinec ocenil nejlepší reklamní počiny.

Soutěž Zlatý klinec, která je každoročně organizována již od roku 1994, ocenila to nejlepší ze slovenské reklamy.

Zlaté ocenění v kategorii Televizní reklamy a kinoreklamy si odnesla agentura Istropolitana Ogilvy pro svou kampaň Svet a Slováci propagující pivo Zlatý Bažant.

 

V kategorii Poster a outdoor si zlato odnesla agentura Respect APP za svou kampaň Áčkoví filmári vyrobenou pro Vysokou školu múzických umění v Bratislavě. U příležitosti přípravy Festivalu studentských filmů Áčko byly připraveny i plakáty, ze kterých kolemjdoucí oslovovali přímo studenti VŠMU sloganem: Chceme byť Áčkoví filmári.

O zlato z kategorie Interactive& Online se dělí hned dvě agentury. Respect APP bylo oceněno za svou kampaň Kundi on kotona pro St. Nicolaus – trade, a. s., ve které využila slavného pádu finského asistenta trenéra Pasi Nurminena. Ten poněkud unaven z bujarých oslav vítězství finského mužstva na MS v hokeji 2011 na Slovensku nezvládl svůj výstup z letadla. Respect APP vytvořila na podporu Nicolaus Extra Jemné vodky video, které ukazuje, co jeho pádu na letišti předcházelo v letadle.

 

Další zlato v této kategorii získala agentura Made by Vaculik za svou kampaň Lóve – warez edition pro InOut Studio, která byla rovněž zlatá i v kategorii Média. Kampaň využila na propagaci nového slovenského filmu Lóve pirátské stahování obsahu – pro úložiště WarezForum.cz vytvořila kopii filmu se stejnou stopáží, ale jiným obsahem.

 

V kategorii Technika byla zlatem oceněna práce agentury Brandy a jejich Nauka znački štúrovskej pro síť bratislavských kaváren Shtoor.

Zlaté místo v kategorii Kreativita v PR ovládla agentura Zaraguza Digital, a to díky své kampani Deň neprečítaných knih pro e-shop Martinus.sk. U příležitosti 10. výročí existence e-shopu vymyslela agentura netradiční oslavu. Na základě zjištění, že Slováci mají v průměru doma až 20 % nepřečtených knih, byl v den výročí e-shop na jeden den vypnut a místo toho byla spuštěna speciální microsite, která vyzývala k oslavě dne s knihou v ruce. Akce se dostala do večerního zpravodajství STV, ranní show Fun rádia a na Facebooku se k eventu přihlásilo 8 817 fanoušků.

Zlato za nejlepší kampaň uděleno nebylo, ale stříbrné ocenění si odnesly agentury MUW Saatchi&Saatchi a Kaspen/Jung von Matt.

MUW Saatchi&Saatchi byla oceněna pro svou kampaň Paviel neodporúča pro společnost Slovak Telekom, ve které byl zvolen negativní způsob doporučování. Prostřednictvím všeobecně neoblíbeného postavy Pavla, který nedoporučuje nabídky portálu TelekomBenefit.sk, bylo dosaženo kýženého výsledku – lidé na Pavlova nedoporučení reagovali přesně opačně a slevové benefity začali hojně využívat.

Kaspen/Jung von Matt zase získala stříbro za kampaň Celoštátne sčítanie psov vytvořené pro Vydavatelstvo 7 Plus.

Titulem Agenturou večera byla ověnčena agentura Made by Vaculik. Zlatým klientem roku se stala společnost Riesenia.com, zabývající se vývojem webových řešení. Cenu Filip, udělovanou za výjimečný přínos slovenské kreativě, si odnesl Peter Ižo, který od roku 2009 působí jako Team Creative Director v agentuře Wiktor Leo Burnett a za sebou má například kampaně pro J&T, kofolové kofotiny nebo Retro kampaň Quatra.

Další výsledky soutěže Zlatý klinec 2012 naleznete zde.

-kch-