Twitter a Facebook chtějí zvýšit výnosy z reklamy

pondělí, 03. září 2012, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální sítě Facebook a Twitter se snaží více prodat své publikum. Marketérům proto nabízejí nové možnosti v cílení reklamy.

Nejrozšířenější sociální síť Facebook na konci minulého týdne oznámila, že dokáže cílit reklamu na základě emailu a telefonního čísla uživatelů a také na základě identifikačního čísla, které uživatelé sítě generují při instalování aplikací. Pokud tedy zákazník sdělí společnosti z řad zadavatelů svůj email nebo číslo telefonu, ta je bude moci využít pro zacílení jejího reklamního sdělení na Facebooku. Facebook pak tato data přiřadí k těm, která má k dispozici. Letecká společnost tak bude moci například oslovit uživatele, kteří už jejích služeb využili.

Facebook tvrdí, že data nevyužije bez předchozího souhlasu uživatele a zároveň ujišťuje, že data nebude archivovat. Zároveň by ani Facebook, ani zadavatelé neměli znát identitu uživatele, a to údajně díky tomu, že klíčové znaky budou transformovány ještě před tím, než budou přiřazeny ke konkrétním uživatelům.

Facebook službu v současnosti testuje ve spolupráci s jedním nejmenovaným inzerentem ve Spojených státech a nabízet by ji měl začít od tohoto týdne. Podle probíhajících testů měla údajně firma zdvojnásobit svůj počet fanoušků na Facebooku, a to celkově za nižší náklady než dosud.

Druhá světově nejrozšířenější sociální síť Twitter zase přišla s nabídkou cílení reklamy podle zájmu uživatelů, což znamená, že např. výrobce profesionální sportovní obuvi bude moci cílit výhradně na profesionální sportovce. Twitter chce při identifikaci zájmů vycházet z toho, jaké účty uživatelé sledují, nikoliv z toho, jaká témata se v tweetech objevují. Inzerenti mohou volit až z 350 kategorií  od vzdělání, bydlení, investování atp.

Dosud mohli inzerenti cílit reklamu především podle toho, k jakým značkám se uživatelé hlásili přímo. S novým cílením se jejich spektrum rozšiřuje o uživatele, kteří nejsou jen fanoušky dané značky.

Twitter tak reaguje na připomínky zadavatelů, že nemají přehled o tom, zda se jejich reklama dostává k cílovým skupinám, které preferují. Přestože Twitter může nabídnout 140 mil. aktivních uživatelů měsíčně, zatím se mu příliš nedaří zpeněžit reklamní prostor. Schopnost cílit reklamu podle zájmů uživatelů začal dříve využívat Facebook a pozorovatelé se shodují na tom, že Twitter svou novou službou reaguje právě na Facebook.

-mav-