Barack Obama tváří reklamních kampaní

středa, 24. října 2012, 06:50 Reklama MediaGuru

U příležitosti listopadových prezidentských voleb v USA přinášíme reklamy, v nichž hraje hlavní roli Barack Obama.

Americké prezidentské volby se kvapem blíží, tak není překvapující, že stávající prezident Barack Obama spolu se svým protivníkem Mittem Rommey plní stránky novin a televizní obrazovky. Za svou dosavadní prezidentskou kariéru se však Barack Obama do médií nedostával jen pro své politické aktivity. Své místo našel i v reklamě, byť nechtěně a mnohdy nevědomky.

Jedna z jeho nejznámějších kampaní pochází od italské agentury Fabrica. Pro kampaň UnHate oděvní společnosti Benetton se neváhal políbit se svým čínským a venezuelským protějškem.

Po jeho nástupu do funkce se s jeho předchůdcem dosti svérázně rozloučila značka depilačních prostředků Veet. Australská agentura Euro RSCG si v kampani pohrála nejen s jazykovým významem jména exprezidenta Bushe (křoví, roští), ale i se samotným umístěním inzerátu v novinách, který jako by doplňoval článek o aktivitách Baracka Obama s titulkem „Actions speak“ (Činy mluví).

Vysokou politickou hru mezi Bushem a Obamou rozehrála hračkářská společnost Hasbro v kampani od mexické agentury Grey.

V kampani pro deník The Financial Times od britské agentury DDB se Baracku Obamovi poněkud zatočila hlava z finanční krize. Věnec z hvězdiček, známý z komiksů, jemně naznačil propojenost krize starého kontinentu s novým.

S cílem podtrhnout smysl pro detail švýcarských novin Sonntags Zeitung vytvořila agentura Advico Young & Rubicam z Obamy matrjošku neboli ruskou skládací panenku.

V dosti nelichotivé póze byl zachycen v izraelské kampani agentury Gitam BBDO na čisticí prostředky na mytí oken Nikol.

Amnesty International se ve své španělské kampani od agentury JWT podrobně podívala na jeho podpis. Po grafologické analýze zjistila, že Barack Obama je mimo jiné člověk vyznačující se vlídností, dobrým vychováním a vysokou sebeúctou.

kliknutím zvětšíte

V kampani od dubajské agentury Ogilvy&Mather pro nevládní organizaci Reportéři bez hranic pózuje na fotografii s Hillary Clintonovou, na níž vůbec není jasné, co se to tam vlastně děje. Aneb neblahý to příklad toho, jak cenzura překrucuje realitu.

To, že jeho kouzlu Hillary nakonec neodolala, znázornila reklama na Axe od americké agentury BBH.

Tak uvidíme, kolik lidí jeho kouzlu propadne letos.

-kch-