Vývoj prodeje deníků se nemění, ztrácejí ročně 8 %

pondělí, 08. prosince 2014, 18:46 Tisk MediaGuru

V meziročním srovnání se v říjnu podle souhrnných výsledků nejlépe vedlo Lidovým novinám.

Průměrný souhrnný prodaný náklad tuzemských deníků dosáhl v letošním říjnu podle dat ABC ČR 844 tisíc výtisků, což bylo o 8 % méně než v říjnu loňského roku. Ve srovnání s předešlým měsícem zářím byl ale celkový prodaný náklad na zhruba stejné úrovni.

Meziročně prodaný náklad v souhrnných číslech zvýšily jen Lidové noviny. Podrobný pohled na strukturu prodaného nákladu ukazuje, že se tak děje nárůstem prodeje elektronických verzí. U nich je ale otázka, nakolik jsou srovnatelné s prodaným výtiskem tištěného vydání.

Ve srovnání s předešlým měsícem září se nejvíce dařilo deníkům MF Dnes a regionálním Deníkům. Tituly vydavatelství VLP (Deník) dokonce dokázaly meziměsíčně zvýšit pultový prodaný náklad, což se žádnému jinému deníku nepovedlo.

Celkový vývoj v prodaném nákladu deníků se tak nemění: 8% meziroční pokles je v souladu s dosavadním vývojem. Rychleji přitom klesá pultový prodej (meziročně -11 %). Deníkům tak pomáhají především elektronické verze, které celkový výsledek zlepšují.

Celkový prodaný náklad deníků (ks), X/2014

PN_celkem

Zdroj: ABC ČR, změna v %

Pultový prodej deníků (ks), X/2014

PP_celkem

Zdroj: ABC ČR, změna v %

-mav-