Blesk byl loni inzertně nejsilnějším tištěným titulem

středa, 21. ledna 2015, 07:00 Tisk MediaGuru

Nejprodávanější tuzemský deník Blesk odskočil na národním trhu deníku MF Dnes.

Deník Blesk upevnil v loňském roce podle hrubých údajů monitoringu inzerce pozici inzertně nejsilnějšího tištěného titulu. V ceníkových cenách představoval loňský objem prodané inzerce deníku Blesk výše 1,7 mld. Kč, což bylo o cca 9 % méně než v roce 2013. Na trhu celostátní inzerce tak Blesk odskočil MF Dnes, která podle monitoringu loni snížila hrubý inzertní objem o pětinu. Mezi trojici nejsilnějších patří podle monitoringu i síť titulů Deník, která operuje především v regionech.

Inzertně nejsilnější tištěné tituly jsou tradičně deníky. Z magazínových titulů vykazují v hrubých cenách nejvyšší inzertní objemy časopisy Žena a život, Blesk magazín, TV magazín, Marianne a Elle.

TOP 15 titulů podle hrubého objemu inzerce (Kč) v roce 2014

  objem (Kč) počet inzertních stran
Blesk 1 746 126 079 2158
Deník (celkem) 1 665 776 120 132453
Mladá fronta Dnes 1 345 854 278 4240
Metro 978 266 363 3296
Právo 437 280 201 1335
5plus2 395 934 251 6757
Sport 394 319 593 1080
Hospodářské noviny 305 269 082 929
Žena a život 277 202 371 1020
Blesk magazín 266 686 035 517
TV magazín 255 810 521 615
Marianne 240 173 200 1058
Elle 234 664 088 998
Lidové noviny 211 129 374 625
Ona DNES 207 069 104 623
Magazín Mladé fronty Dnes 201 024 257 387

Vývoj objemu inzerce TOP 3 titulů, 2014 vs. 2013

deniky_srovnani

Zdroj: Admosphere

-mav-