Cannes Lions: boduje Volvo a kampaně pro ženy

středa, 24. června 2015, 17:05 Reklama MediaGuru

V Cannes získala značka Volvo již tři Grand Prix. Úspěch mají také kampaně pomáhající ženám.

Nejprestižnější kreativní festival na světě Cannes Lions je právě ve své polovině. Ceny již byly uděleny v devíti ze sedmnácti kategorií. Tři Grand Prix získala značka Volvo, další tři si odnesly kampaně, které spojuje cíl usnadnit ženám život. Na nejvyšším stupni vítězů figurují také technologické firmy Google a Apple.

Tři Grand Prix pro Volvo

Volvo bodovalo v kategorii Creative Effectiveness se svou kampaní Live Test Series pro nákladní vozy. Sérii videí od agentury Forsman & Bodenfors dominuje roznožka Jean-Claude van Damma, která se svého času stala virálním hitem. Celkově série zaznamenala přes 100 milionů zhlédnutí na YouTube, osm milionů sdílení, přes 20 tisíc zmínek v médiích a tisíce parodií.

Další Grand Prix pro Volvo pochází z kategorie Direct. Zde automobilová značka zaujala svou kampaní Interception od americké agentury Grey, díky které se podařilo ukradnout pozornost diváků finále SuperBowl všem inzerentům z automotivu.

V pořadí třetí Grand Prix si Volvo odnáší v kategorii Promo & Activation za kampaň Lifepaint od britské agentury Grey. Zde se značka osobních automobilů zaměřila na bezpečnost londýnských cyklistů, pro které vyvinula speciální barvu, ve dne neviditelnou, v noci výraznou.

Třikrát kampaň pro ženy

V kategorii Media zaujala kampaň turecké pobočky Vodafone od agentury Y&R Team Red. Mobilní operátor v ní reagoval na časté případy domácího násilí aplikací Red Light, s níž mohou ženy ve chvíli ohrožení rychlým pohybem mobilu přivolat pomoc. Informace o aplikaci se k ženám dostávaly způsobem přísně utajeným mužům, například v kadeřnictví, na etiketách spodního prádla či obalech voskové depilace. Zapojeny byly i youtuberky, specializující se na tutoriály pro ženy. Aplikaci si stáhlo přes 254 tisíc žen, což představuje téměř čtvrtinu všech majitelek chytrých telefonů v Turecku.

Kategorii PR ovládla kampaň Procter & Gamble  od kanadské agentury Leo Burnett. Kampaní Always #Likeagirl: Turning An Insult Into A Confidence Movement se značka hygienických potřeb snažila změnit vyznění sousloví „jako holka“.

Procter & Gamble skórovala také v kategorii Glass Lion, která oceňuje kampaně zasazující se o změnu v oblasti genderové rovnoprávnosti. Zde Grand Prix získala indická kampaň agentury BBDO, jež se se značkou Whisper snažila prolomit tabu ženské menstruace.

Úspěch technologických gigantů

Úspěch se svými kampaněmi slavil také Google a Apple. Google si Grand Prix vysloužil v kategorii Mobile se svým Cardboard, zpřístupňující virtuální realitu.

Apple vyhrál v kategorii Outdoor se svou kampaní World Gallery Apple od TBWA\media Arts Lab, která promovala fotoaparát v iPhone6.

V kategorii Press si Grand Prix odnesla kampaň Never Stop Riding od The Public Bike System of Buenos Aires, která se snažila zvýšit povědomí o možnostech půjčení veřejných kol. Kampaň staví na motivu neustálé honičky – pes běhá za svým ocasem, můry se derou k rozvícené žárovce a veverka za oříškem.

bici_poster_dog

never_stop_riding_moths

never_stop_riding_squirrel

never_stop_riding_baby

V Cannes již bodovaly také české agentury. Ogilvy & Mather získala stříbro a bronz za svou kampaň LGBTAvatars, dva bronzy putovaly do Y&R za kampaň pro Harley Davidson.

-kch-