Twitter uvedl přehrávaná videa s garancí zhlédnutí

pátek, 19. června 2015, 09:40 Internet & Mobil MediaGuru

Účtovat má pouze videa, které se zobrazí v celé velikosti a po dobu aspoň tří vteřin.

Sociální síť Twitter tento týden oznámila zavedení novinky v podobě automaticky přehrávaných videí. Ta se nově zobrazují v timeline spolu s dalšími tweety podobně jako na konkurenčním Facebooku. Autoplay na Twitteru funguje pro videa, GIFy a Vine.

Pro inzerenty, kteří můžou novou funkci využívat pro komerční videa, je uvedení novinky zajímavé i z pohledu transparentního účtování za zhlédnutá videa. Inzerent totiž za video platí až v případě, kdy se uživateli na obrazovce video zobrazí v celé své velikosti, a to po dobu nejméně tří vteřin. Pokud tyto podmínky splněny nejsou, je zobrazení videa zdarma. Produktový manažer Twitteru David Regan k tomu uvedl:

„Stejně jako u všech našich reklamních produktů jsme si jisti, že promovaná videa zajistí našim reklamním partnerům vysokou účinnost, engagement i významnou míru zhlédnutí. Za tímto účelem přistupujeme k měření, reportování a účtování za zhlédnutí videí s maximální mírou transparentnosti. Přicházíme s novým standardem zpoplatnění zhlédnutého videa.“

Videa se uživateli standardně spouští s vypnutým zvukem, který se zapne až po kliknutí. Funkce autoplay se nastaví všem uživatelům, je však možné ji vypnout. Novinka je zatím dostupná na stolních počítačích a mobilních zařízeních s operačním systémem iOS, uvedení pro Android se teprve chystá.

-kmc-