Pokémon Go si lidé spojí spíše s Googlem či Applem

úterý, 23. srpna 2016, 06:30 Internet & Mobil MediaGuru

Hru Pokémon Go si její uživatelé spojí spíše než s Nintendem se značkami Google nebo Apple.

Letošní herní hit Pokémon Go už má za sebou více než měsíc života a za tu dobu toho stihl opravdu hodně. Za první týden se hra stala nejstahovanější aplikací v rámci Google Play a AppStore. Získala si pozornost i hráče po celém světě – jen v České republice ji hraje 7 % online populace. A v neposlední řadě pomohla akciím firmy Nintendo, která za ní spolu s herním start-upem Niantic a společností Pokémon Company stojí.

Dle analytiků v současné době neexistuje hra, která by vydělávala takové množství peněz. Společnosti Niantic vydělává prostřednictvím doplňkových nákupů uvnitř aplikace dokonce 10 milionů dolarů denně. Ekonomiku však ovlivňuje i mimo samotnou aplikaci, například zvýšenou poptávkou po powerbankách. „Od začátku července vzrostla poptávka po powerbankách o 107 %,“ uvádí majitel Srovname.cz David Folprecht.

Pokémon Go táhne více než olympiáda

Podle dat společnosti Yeseter táhne Pokémon Go i komunikačně. Objem komunikace na téma Pokémoni je v České republice třikrát větší než na téma Rio 2016. Dokonce ani po sobě rychle jdoucí teroristické útoky, jež zaplavují média v posledních týdnech, nejsou tak diskutovaným tématem.

Zminky

Nejvíce zmínek o Pokémon Go bylo v českém online prostředí zaznamenáno na YouTube, Facebooku a Instagramu.

PokemoniSocialniSite

Hru si lidé spojují spíše s Googlem a Applem

Hru si lidé více než se značkami Nintendo nebo Niantic spojují s Googlem či Applem. Na své si s hrou přijde také značka mobilních telefonů Samsung.

PokemonZnacky

Hra je častěji stahována v Google Play (66 %) než v App Store (34 %), ale nejčastěji se hraje právě na iPhonu. Rádi ji hrají také majitelé telefonů Samsung, Lenovo a Nokia.

PokemonGO_mobilnitelefon

Autor textu: Ivo Matěj, marketingový manažer společnosti Srovname.cz (upraveno redakcí)