Předvídejte a buďte připraveni na změny chování zákazníků

sobota, 18. září 2021, 07:55 Internet & Mobil MediaGuru

Nestropujte kampaně, nemějte klapky na očích a aktivně sledujte dění ve vašem oboru, doporučuje Marek Slavíček z H1.cz.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Mít oči otevřené a bleskově reagovat se vyplatí zejména u krátkodobých témat. Chytře postavená i jednorázová kampaň vám pak může zajistit velmi slušnou návštěvnost a takzvaný newsjacking, tedy jakési naskakování na aktuální vlny zájmu a „přiživování se“ na online konverzacích sázka na jistotu.

Na nová témata ale vždy musíte reagovat proaktivně a včas. Nikoli až ve chvíli, kdy se do nich pustí konkurence.

Připraveni byste měli být i v rámci placených kampaní. Ať vás nic nezaskočí ani v okamžiku, kdy se o vašem oboru nebo produktech odvysílá například televizní reportáž. Což se stalo v březnu 2018 našemu klientovi Unimagnet. Česká televize tehdy odvysílala reportáž o magnet fishingu, tedy hledání pokladů pomocí magnetů.

Unimagnet na klíčové slovo „magnet fishing” cílí jak v rámci placených kampaní, tak se na něj velmi dobře umisťuje i v přirozených výsledcích vyhledávání. Když tedy diváci po skončení reportáže začali na internetu pátrat, co to ten magnet fishing vlastně je, byly stránky klienta dobře vidět. A dopad zhruba 5minutové televizní reportáže na online kanály klienta byl ohromující – inzerce v Google Ads v porovnání s průměrnými denními hodnotami předchozího týdne vykazovala 339% nárůst v návštěvnosti a 303% nárůst revenue. A rostla i organická a přímá návštěvnost.

Co je ale zcela zásadní: Klient nepřišel o žádné potenciální návštěvníky z toho důvodu, že by mu v kampaních vypršel denní rozpočet. I s ohledem na takovéto nečekané situace totiž necháváme rozpočty více otevřené (a efektivitu kampaní hlídáme přes KPI). V kombinaci s chytrými strategiemi nabídek tak přinesly kampaně výrazně vyšší tržby. Navíc efekt odvysílané reportáže nebyl krátkodobý, ale přetrval několik dní.

Správnost otevřeného přístupu jsme si u stejného klienta potvrdili i ve chvíli, kdy vyšel na Seznamu článek o funkční pumě vytažené pomocí magnetu z Vltavy. Hledanost klíčových slov spojených s magnety opět výrazně vzrostla, což se pozitivně odrazilo i na poptávce po „našich” produktech.

Nárůst hledanosti, a tím i návštěvnosti, přetrvával opět několik dní. Denní čerpání rozpočtů se zvýšilo až 4krát a díky omezení kampaní skrze nabídky (a nikoliv denní rozpočty) se podařilo tento růst zájmu přetavit v odpovídající nárůst revenue.

Rada na závěr tedy zní: Nestropujte kampaně, nemějte klapky na očích a aktivně sledujte dění ve vašem oboru. Relevantní obsah, který reaguje na aktuální potřeby internetových uživatelů, má smysl a může vám „přihrát“ zajímavou návštěvnost.
Pak už jen stačí dobře postavit landing page a mít intuitivně navržený web. 

Autor textu: Marek Slavíček, Head of Performance & Branding, H1.cz