Růžička: MFD lže v zájmu majitele. Deník to odmítá

MFD
Spolumajitel PR agentury Bison & Rose Miloš Růžička má údajně důkazy o manipulaci MF Dnes.

Spoluvlastník PR agentury Bison & Rose Miloš Růžička se ohradil proti pátečnímu článku deníku MF Dnes, který se na titulní straně věnuje prodeji horského hotelu Kladenka vlastníkům zmíněné PR agentury. Článek vyšel pod titulkem „Sobotkovi lidé koupili podezřele levně hotel“. Podle MF Dnes byla chata Kladenka součástí majetku privatizované společnosti OKD, přičemž tento majetek měl být prodán za podezřele nízkou cenu. Deník dále zmiňuje, že majitelé agentury Bison& Rose mají vazby na vrcholné představitele ČSSD. Současný premiér Sobotka zodpovídal z tehdejší pozice ministra financí za privatizaci OKD.

Miloš Růžička označuje text v MF Dnes za účelový a lživý. „Konstatuji, ze MF Dnes lže, a to se zřejmým cílem poškodit politickou konkurenci,“ uvádí Růžička ve své reakci. Vyvrací, že by bouda Kladenka byla v majetku OKD, ale patřila společnosti Českomoravské doly. Prodejní cena nemovitosti měla vycházet z posudků Českomoravských dolů a agentura Bison & Rose v době doprivatizace OKD pro majitele OKD nepracovala. Odmítá také, že by pracovala pro nějakou politickou stranu či aktivního politika.

Růžička se navíc domnívá, že MF Dnes slouží politickým zájmům svého majitele – ministra financí Andreje Babiše. „Chci zdůraznit, že nad rámec těchto faktů disponuji jednoznačnými důkazy, že v MF Dnes je zneužívána novinářská práce k potírání politické konkurence majitele listu. Je zřejmé, že tyto neetické a pololegální praktiky byly využity i při přípravě dnešního textu, a to prokazatelně s plnou podporou managementu vydavatelství. Jde o postupy zdivočelých médií, jež jsou v tuzemských podmínkách srovnatelné snad jen s tím, čím před pár lety neblaze proslula redakce britských novin News of the World. Důkazy o těchto praktikách nyní konzultuji se svým právníkem a jsem rozhodnut je v příštích dnech zveřejnit. V této souvislosti – jako člověk, jenž se celý život zabývá problematikou politických věd a médií – konstatuji, že deník MF Dnes ve zřejmém politickém zájmu svého majitele rezignoval na nezávislost a stal se všehoschopným nástrojem politické propagandy,“ píše Růžička.

Společnost Mafra, vydavatel deníku MF Dnes, s reakcí Miloše Růžičky nesouhlasí. „Za zveřejněnými informacemi o pochybných obchodech  a majitelích komunikační agentury Bison & Rose si stojíme. Spolumajitel Bison & Rose Miloš Růžička ostatně opakovaně dostal možnost se ke všem informacím jakkoliv vyjádřit. Proto jeho dnešní stanovisko považujeme pouze za účelové a manipulativní,“ uvedl šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl.

Není to přitom první spor, který mezi Andrejem Babišem a Milošem Růžičkou vypukl. Jak v minulém týdnu informoval server Echo24.cz, PR agentura Bison & Rose se rozhodla zažalovat Andreje Babiše kvůli jeho výrokům na adresu firmy z října loňského roku. Babiš firmu nařkl, že kompromitující fotomontáž ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD) s nahou ženou je „jako z pera Bison & Rose“.

Celý článek MF Dnes i reakci Miloše Růžičky můžete číst zde.

-mav-

Zařazeno v rubrice: Tisk

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.