DPP dostal kvůli smlouvě s Rencarem milionovou pokutu

čtvrtek, 08. prosince 2016, 11:23 Outdoor MediaGuru

Do sporu mezi pražským Dopravním podnikem a Rencarem se vložil i ÚOHS.

Dopravní podnik Hlavního města Prahy (DPP) dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) milionovou pokutu. Je za smlouvu na reklamu z roku 2013 s firmou Rencar. Podle úřadu měl dopravní podnik vypsat koncesní řízení, což neudělal. ČTK to dnes řekl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Pokud by dopravní podnik postupoval v souladu se zákonem, mohl by dostat nabídky také od jiných dodavatelů. Ty pak mohly být výhodnější než od společnosti Rencar.

Dopravní podnik vede s Rencarem spory už několik měsíců. Tvrdí, že je smlouva mezi oběma stranami neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Pražský dopravní podnik zatím musí firmě umožnit umisťovat reklamu na tramvajích. Nařídil to začátkem prosince soud v předběžném opatření. DPP se chce proti rozhodnutí odvolat. Smlouva s Rencarem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031, podle dopravního podniku je neplatná. Obě strany na sebe podaly žaloby.

Podle Rafaje uzavřením dodatku v roce 2013 vznikl de facto nový smluvní vztah. "Protože příjem koncesionáře přesahuje zákonný limit 20 milionů korun ročně, byl zadavatel povinen postupovat dle koncesního zákona a vybrat dodavatele v koncesním řízení, což však neprovedl," uvedl Rafaj, který nyní potvrdil rozhodnutí svých podřízených. Dopravní podnik proti závěrům ÚOHS neprotestoval, napadl jen výši pokuty. Tu ale Rafaj nezměnil.

Podle Rencaru uložení pokuty ukazuje absurdnost jednání předchozího vedení dopravního podniku v jeho snaze ukončit spolupráci se společností. "Podnik zcela mimo běžnou praxi podal podnět na ÚOHS sám na sebe. Po rozhodnutí podal odvolání nikoli proti rozhodnutí jako takovému, ale pouze udělené pokutě," uvedl mluvčí firmy Michal Štefl. "Je až absurdní, že v důsledku takového chování musí dopravní podnik nyní zaplatit pokutu," dodal.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi.

-čtk-