Na Louskáčkovi mi chyběly designérské práce

neděle, 09. dubna 2017, 08:30 Reklama Kateřina Straková

Předsedkyně poroty Britta Poetzsch hodnotí letošní ročník soutěže ADC Creative Awards.

Vítězové letošního ročníku ADC Creative Awards jsou již známí. Nejvíce Louskáčků si odnesla agentura Kaspen/Jung von Matt, bodovaly také práce od Havas, DDB, WMC Grey a Fallon. O tom, proč nebyla letos udělena Grand Prix, ale i o pohledu na českou kreativní práci, jsme mluvili s předsedkyní poroty Brittou Poetzsch, kreativní ředitelkou hamburské agentury Track.

Na letošním ročníku soutěže ADC Creative Awards nebyla udělena Grand Prix. Proč jste se k tomu rozhodli?

O Grand Prix jsme v rámci poroty vedli dosti náročnou diskusi. Někteří z porotců byli toho názoru, že si ani jedna z prací Grand Prix nezaslouží. Vždy v nich totiž něco chybělo, a to nejčastěji ve zpracování. Pro udělení Grand Prix nestačí jen skvělý nápad, ale musí ho doprovázet i výborná exekuce.

Které z přihlášených prací Vás osobně nejvíce zaujaly?

V soutěži jsem viděla opravdu mnoho dobrých prací, takže je těžké říct, která z nich mě zaujala nejvíc. Ale jako první mě napadne kampaň pro McDonald´s „When You´ve Had Enough“, ke které bylo potřeba hodně odvahy, nebo kampaň „Studentská pečeť – Čokoláda hraje“. Na ní se mi líbilo, že vycházela přímo ze samotného produktu, navíc jsem ten nápad ještě nikdy předtím neviděla. Také bylo v soutěži hodně dobré práce pro Škoda Auto.

Pokud se podíváte na soutěž jako celek, jak hodnotíte úroveň české kreativity?

Velmi silné byly kategorie Branded Content a Film, což nesporně vychází z české filmařské tradice. Na druhou stranu mi chyběly kvalitní práce v kategoriích Design a Illustration. Očekávala jsem v tomto ohledu od Česka víc, přece jen jste zemí designérů, ale jak jsem se dozvěděla, spíše je to tím, že se designéři do reklamní soutěže jednoduše nehlásí. A přitom by to podle mě stálo za to.

Co by je mohlo přesvědčit se soutěže zúčastnit?

Myslím si, že je to pro ně jedinečná příležitost. Porota je mezinárodní, zasedají v ní cizinci, kteří neznají lokální kontext, takže zároveň nehájí ničí zájmy. Posuzování je tudíž nezaujaté a jediné, co je pro porotce relevantní, je úroveň přihlášené práce. Navíc pokud designéři v soutěži získají zlaté ocenění, mohou se účastnit evropské soutěže ADC*Europe a zaujmout na evropské úrovni.

Donedávna jste zastávala pozici globální kreativní ředitelky agentury Ogilvy & Mather. V únoru jste však nastoupila do čela kreativy agentury Track v Hamburku. Proč jste se k tomuto kroku rozhodla?

Bylo to vesměs osobní rozhodnutí. Žiju v Berlíně, kde je však velmi těžké najít práci, a pro Ogilvy jsem pracovala v Düsseldorfu, což je podle mě to nejnudnější město v Německu. Ve chvíli, kdy musíte platit cenu za dvojí život, máte pocit, že vše ostatní musí být v dokonalé rovnováze, a pokud není, je nutné to změnit. Jako kreativec mám ráda nové věci, což nová agentura v novém městě přináší. Track je moderní agenturou, která je dceřinou společností DDB. Původně se zaměřovala na CRM a dnes propojuje digitál s daty za účelem budování značky, což mě zajímá.

Britta Poetzsch, kreativní ředitelka agentury Track

V agentuře Track působí od února letošního roku. Předtím přes dva roky pracovala jako globální kreativní ředitelka agentury Ogilvy & Mather, zkušenosti má i z agentury Serviceplan Sales či McCann Erickson, kde byla jako kreativní ředitelka odpovědná za všechny německé pobočky. Začínala v agenturách KNSK a Springer & Jacoby. Pracovala pro klienty Lucky Strike, Lufthansa, Coca-Cola, Beck, KFC a ADAC. Na kontě má ocenění ze soutěží od Cannes, Dubai Lynx, ADC of Europe, ADC Germany až po Deutscher Werbefilmpreis a mnoho dalších. Vystudovala obor společenské a ekonomické komunikace na berlínské Vysoké škole umělecké. Nejraději se podle svých slov inspiruje právě na kreativních soutěžích a festivalech. „Uvědomíte si jiné úhly pohledu, setkáte se s jinými lidmi s rozdílnými názory, a to je inspirativní. Ale stejně tak se inspiruji i jen tím, že poslouchám spolucestující v autobuse. Prostě jako všichni kreativci se snažím ze všeho dostat pokud možno co nejvíc,“ prozradila v našem rozhovoru.

Výsledky ADC Creative Awards 2017 naleznete zde