Žebříček mediálních agentur a sítí za rok 2016

Graf_vysledky
Recma sestavila žebříček mediálních agentur a nákupních sítí, který se vztahuje k roku 2016.

Mezinárodní agentura Recma publikovala pravidelný žebříček mediálních agentur a agenturních sítí, které se věnují nákupu reklamního prostoru v médiích. Data se vztahují k roku 2016 a vyjadřují postavení agentur s ohledem na tzv overall billings, neboli celkový inzertní objem klientů, které v daném roce zastupovaly. Nejsilnější vlastnickou sítí agentur zůstala pro rok 2016 GroupM, z jednotlivých agentur měla nejvyšší objem opět agentura Médea. V žebříčku agentur si v horní polovině nejvíce polepšila Knowlimits. Většina agentur zaznamenala v daném roce nárůst, nebo se jim podařilo celkový objem udržet. Proto Recma za rok 2016 registrovala nárůst inzertního objemu plynoucí přes mediální agentury ve výši 10 %.

Mediální agentury podle objemu v roce 2016 (mil. euro)

pořadí agentura celkový objem 2016 (mil. euro) růst 2015/2016 (%) podíl 2016
1. Médea 238 2% 19,2%
2. Mediacom 132 0% 10,7%
3. Knowlimits 111 37% 9,0%
4. MEC 105 5% 8,5%
5. OMD 93 0% 7,5%
6. PHD 86 6% 6,9%
7. Zenith 85 25% 6,9%
8. Mindshare 79 22% 6,4%
9. Starcom 59 11% 4,8%
10. Maxus 50 43% 4,0%
11. UM 46 44% 3,7%
12. Havas Media 37 -24% 3,0%
13. Carat 37 -5% 3,0%
14. Initiative 23 77% 1,9%
15. A!M 23 0% 1,9%
16. Media Investments 20 0% 1,6%
17. Vizeum 15 67% 1,2%
celkem 1 239 10% 100,0%

Podíl mezinárodních sítí (%), 2016

Group M 42,1
Omnicom Media Group 23,2
Publicis Media 16,6
Mediabrands 7,9
Dentsu Aegis Network 6
Havas Media 4,3

Podíl mezinárodních i národních sítích (%), 2016

Group M 29,5%
Médea 19,2%
Omnicom Media Group 16,3%
Publicis Group 11,6%
Knowlimits 9,0%
Mediabrands 5,6%
Dentsu 4,2%
Havas 3,0%
Media Investments 1,6%

Zdroj: Recma

-mav-

Zařazeno v rubrice: Reklama

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.