Seznam věří nativní reklamě, videu a programatiku

úterý, 22. srpna 2017, 12:25 Internet & Mobil MediaGuru

Tým obchodního ředitele Seznamu Martina Švarce představil plány na další období.

Seznam.cz chce být inovátorem a tahounem na trhu české online reklamy, v tuto chvíli pracuje na několika novinkách včetně nového reklamního systému. Na setkání s novináři to v úterý dopoledne uvedl obchodní ředitel Seznam.cz Martin Švarc (na titulní foto) a jeho kolegové Ondřej Krišica, David Začal a Dušan Šimonovič.

Formáty, kterým chce Seznam.cz věnovat zvýšenou pozornost, jsou nativní reklama, video reklama a programatická reklama. Hlavním cílem pro roky 2018-2020 je rovněž zlepšení výtěžnosti online reklamy. Seznam.cz se podle obchodního ředitele tři roky mění z prodejců na konzultanty, připravuje řešení na míru. „Naší ambicí je vymýcení formátů v českém onlinu, které zasahují do obsahu bez vyžádání uživatele. Spolupracujeme na tom s externími partnery,“ řekl Švarc.

Seznam.cz vyvíjí i nový reklamní systém, který má umožnit přístup inzerentů k datům a k jejich vyhodnocení. Má umožnit například zabezpečení vhodné frekvence zobrazení.

Reklama má být podle Seznamu zajímavá i pro uživatele. Větší akcent na nativní reklamu má probíhat v souladu s rozšiřováním obsahu na domovské stránce Seznamu. Rozšíření v podobě dalších článků z českého internetu mělo podle Ondřeje Krišici přispět k větší výkonnosti a přineslo výdělek desítek milionů korun.

Nativní reklamu považuje Seznam.cz za ideální reklamu díky její nevtíravosti. Od září ji začne testovat ve svém reklamním systému Sklik. „Je to vedle videa nejprogresivnější formát, velmi si od něj slibujeme s ohledem na mobil,“ dodal David Začal. Budoucnost je podle jeho slov v mobilu. „Kdo teď z inzerentů na mobilu zaspí, tak bude spát další tři roky,“ říká.

Prioritou je také rozvoj programatické reklamy. Od června spustil Seznam.cz ve spolupráci se společností Adform vlastní DMP platformu. „Chceme být hráčem číslo jedna v cílení a v práci v programatickém nákupu,“ uvedl Krišica. Chystají se nové možnosti cílení. „Připravujeme cílení na míru, firmy si můžou vytvořit publikum, které je zajímá,“ přiblížil. Cílem je údajně soustředit všechny funkce na jednom místě přes celý reklamní prostor. „Inzerent tak může vyhodnocovat atribuci na jednom místě,“ dodal Ondřej Krišica.

Od příštího roku umístí také Seznam.cz všechny své reklamní formáty do programatického prodeje. Firma odhaduje, že v letech 2018-2020 může tvořit programatická reklama na Seznamu 50 % veškeré online reklamy. Do RTB prodeje půjde od září i formát branding.

Podle Dušana Šimonoviče musí Seznam reagovat na trend, kdy na desktopu ubývá cílová skupina, která se přesouvá na mobilní telefony. Připravuje se proto i zjednodušení stávajících reklamních formátů tak, aby produkce reklamy byla snazší.

-mav-