V roce 2016 vstoupilo na český trh 22 nových značek

úterý, 28. března 2017, 14:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

I nadále přetrvává zájem o Českou republiku jakožto klíčovou destinaci pro vstup nových značek na trh střední a východní Evropy. V loňském roce vstoupilo na český trh 22 nových značek. Nabídka stávajících značek zůstala v loňském roce neměnná, až začátkem roku 2017 Českou republiku opustily dvě firmy – Mothercare a Harmont&Blaine. Ukazuje to průzkum společnosti CBRE.

Nové značky 2016

COS
4F
Bally
Breitling
Cool Club
Cremieux
Crocodilino
Forever 21
Hamleys
Imaginarium
Lusha Florence
Max&Co
Michal Negrin
NYX
Patek Philippe
Pietro Brunelli
Pinko
Piquadro
PUPA
Rolls-Royce
Stefano Ricci
Tous

Růst zájmu o Českou republiku, jakožto vstupní destinaci, lze očekávat také v tomto roce. Společnosti preferují pro vstup na trh vždy hlavní město Prahu a pro svůj první otevřený obchod vybírají tzv. „prime“ obchodní lokality. V roce 2016 převládl zájem o „high street“ destinace, jako je Pařížská ulice, zaměřená převážně na luxusní produkty. Právě zde v loňském roce otevřela svou první prodejnu například společnost COS, Pinko, Breitling, Patek Philippe nebo Rolls-Royce. Podíl prodejen nových značek, otevřených v nákupních centrech, byl v loňském roce o něco nižší. Mezi nejvyhledávanější pražská obchodní centra patří Centrum Černý Most nebo Centrum Chodov.

„V roce 2016 přibylo více nových značek v luxusních nákupních ulicích, tzv. „high street“ než v nákupních centrech. Tento trend je ovlivněn dostupnými prodejními plochami a příležitostí v danou chvíli. Firmy, které vstupují na trh, si samozřejmě vybírají vždy ty nejlepší destinace a projekty dle jejich návštěvnosti. Dlouhodobě platí, že převládají obchodní značky prodávající módu a módní doplňky,“ dodává Veronika Tebichová ze společnosti CBRE.

-stk-