Po 201 letech přichází nová Becherovka

čtvrtek, 18. září 2008, 23:30 Marketing MediaGuru

Zcela nový produkt, likér s názvem Becherovka Lemond, dnes v Praze představili zástupci společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka.

Jedná se o mladší sestru světoznámého karlovarského likéru, jejíž chuť je založena na bázi Becherovky Original, ale nabízí jemnou, svěží ovocnou chuť a méně procent alkoholu. Proto je plně v souladu s chutí žádanou mladší generací spotřebitelů, pro kterou je především určena. „Na vývoji nového výrobku jsme začali pracovat už v roce 2003 v rámci dlouhodobé strategie omlazení značky Becherovka. Jsem rád, že jsme z několika možných konceptů zvolili právě Becherovku Lemond, která má podle posledních průzkumů velmi dobré ohlasy u spotřebitelů. Vysoký standard Becherovky Original a její historický odkaz nás zavazují k dodávání výrobků jen té nejvyšší kvality,“ uvádí Erik Čížek, marketingový ředitel společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s.

Becherovka Lemond je postavena na chuťové bázi Becherovky Original, avšak navíc je obohacena o ovocnou složku. Charakteristická je pro ni citrusová vůně a chuť. Jednou ze složek její receptury je velmi zajímavý citrusový plod kumquat (Fortunella Hindsii), označovaný také jako trpasličí mandarinka. Patří mezi nejmenší citrusové plody, je jen 2-4 cm dlouhý, má výrazné aroma a pochází z Číny. Becherovka Lemond je jemná, lahodná, s příjemnou dochutí a 20 % alkoholu. Měla by tak uspokojit mladší konzumenty, pro něž jsou všechny uvedené atributy zajímavé. S tímto cílem byla také laboratoří v Karlových Varech a Centrálním vývojovým oddělením Pernod Ricard vytvářena.

Provedené spotřebitelské testy ukazují, že se to povedlo. Stejně jako Becherovka Original i Becherovka Lemond se vyrábí na jednom jediném místě, a to v Karlových Varech, a také její receptura je tajná. Becherovka Lemond se řadí do kategorie hořko-bylinných či ovocných likérů a je 100% přírodním produktem. Doporučuje se konzumovat vychlazená, chladit by se však měla jen max. do -9 °C. Na rozdíl od Becherovky Original ji není dobré dávat do mrazáku, protože díky nižšímu obsahu alkoholu mrzne. Doporučená MOC Becherovky Lemond je u půllitrového balení 155 Kč a u litrového balení 299 Kč. Název nového výrobku Becherovka Lemond v sobě odráží nejen příchuť citrusových plodů, ale také světovost, nonšalantnost a jakousi lehkost bytí asociující francouzské slovo le monde – svět. Design lahve pochází z autorské dílny dnes již téměř dvorního designéra Karlovarské Becherovky, Angličana Martina Blunta. Ten s vědomím historického odkazu, který Becherovka má, vytvořil z charakteristické oválné lahve moderní, atraktivní, nadčasový obal nového výrobku. Lahev Becherovky Lemond je výsledkem kombinace dvou speciálních moderních technologií – tzv. coatingu, což je speciální povrchová úprava celé lahve vytvářející zamražený efekt, a přímo na lahev stříkané etikety. Tuto unikátní kombinaci úpravy lahve používá Becherovka jako jedna z mála společností na trhu v ČR.

Na tvorbě konceptu nového výrobku spolupracovala Karlovarská Becherovka s kreativní agenturou Mark BBDO, která je také autorem nadlinkové kampaně, jež bude zahrnovat televizní spot a inzerci v klubech. Velmi důležitá část komunikace bude probíhat na internetu, kde je v plánu vytvoření komunitního serveru pro mladé. Celá kampaň bude spuštěna na konci října.