Grafická reklama výrazně podporuje další hledání a odezvu

čtvrtek, 11. června 2009, 12:17 Reklama MediaGuru

Doplnění online grafické reklamy do marketingové komunikace se pozitivně projeví ve zvýšení online i offline odezvy.

Průzkumy společnosti comScore potvrzují, že grafická reklama je klíčovou součástí úspěšných online kampaní. Podporuje další vyhledávání informací, zvyšuje návštěvnost webových stránek, jak online tak i offline konverze a celkově zlepšuje povědomí o značce. Ve spojení s reklamou ve vyhledávání přináší grafická reklama inzerentům několikanásobně lepší výsledky, než u jejich samostatného využití.

Grafická reklama přímo ovlivňuje vyhledávání dalších slov spojených se značkou, přičemž nárůst je až 136%. Zároveň se potvrdil nárůst prokliků na reklamu ve vyhledávání o 86% a až 140%ní nárůst prokliků u organických výsledků vyhledávání.

Přidáním grafické reklamy do kampaně se potvrdilo, že generuje průměrně o 155% více hledání napříč odvětvími. Nejvíce pak u cestovního ruchu, zdraví nebo osobních financí. Grafická reklama též zvyšuje návštěvnost webových stránek inzerenta, a to více než 2,5 násobně.

Zároveň byla potvrzená velká synergie mezi grafickou reklamou a kampaní ve vyhledávání.  Grafická reklama podněcuje uživatele více vyhledávat informace o značce inzerenta a zároveň umocňuje výkon kampaní ve vyhledávání. Tj. grafická reklama vytváří poptávku a vyhledávání tuto poptávku zachycuje a monetizuje, tj. proměňuje na peníze. Vyhledávání tedy vystupuje v roli prodejního kanálu, je proto velmi důležité, aby v případě vytvoření poptávky grafickou reklamou inzerenti ošetřili i viditelnost značky ve vyhledávání. Platí přitom, že zatím co je nutné zajistit kontinuální viditelnost ve vyhledávání, grafická reklama funguje zejména v případě posílení konkrétních kampaní a sdělení.

Průzkumy zároveň potvrzují, že doplnění grafické reklamy do kampaně přímo ovlivňuje online i offline prodeje. Studie srovnávající finanční sektor, cestovní ruch, telekomunikace a retail prokázaly až o 250% vyšší online prodeje a až trojité offline prodeje v porovnání s uživateli, kteří nebyli vystaveni žádné kampani.

V případě, že klient doplní kampaň ve vyhledávání o grafickou reklamu, jeho online prodeje vzrostou dvojnásobně. Pokud grafickou kampaň doplní inzercí ve vyhledávání, jeho online prodeje mohou vzrůst až 6 násobně. Vyhledávání se tak stává určitým „pojištěním“ našich investic do grafické reklamy.

"Důležité jsou správně zvolené cíle, efektivní nákup relevantních webových stránek a především dobře zpracovaná kreativa kampaně. " říká Daniel Nohel, industry sales manager českého Googlu a dodává: „Významným benefitem je i to, že grafická reklama v rámci obsahové sítě Google dokáže nabídnout přesné tématické zacílení i masový zásah najednou.“

Co je grafická reklama?

• statický obrázek (JPG, GIF)

• animovaný obrázek (GIF)

• Flashová animace (Flash - SWF)

• Video (Flash video – FLV, podporované video formáty – MPG, AVI...)

• interaktivní formáty (zahrnují dynamické kreativní prvky: Flash, datové zdroje, obrázky, mapy, audio, video, HTML nebo JavaScript),

• speciální implementace (sponzoring)

Zdroj: Zjištění jsou výsledkem zkoumání 68 průzkumů zaměřených na efektivitu reklamy, které provedla společnost comScore na žádost společnosti Google mezi klienty z různých odvětví (automobily, finance, technologie, atd.) do roku 2006 do roku 2008, studie společnosti comScore a Specific Media (august 2008) a studie společnosti comScore a Yahoo (2007).