Mezinárodní gigant Unilever potvrzuje PHD jako svoji mediální agenturu

čtvrtek, 11. února 2010, 14:52 Reklama MediaGuru

Déle než půl roku trvající výběrové řízení potvrdilo agenturu PHD jako dodavatele mediálních služeb pro všechny značky společnosti Unilever v regionu CEE.

V létě 2009 byly do výběrového řízení pozvány také mediální agentury WPP (Mindshare) a IPG (Initiative), tendr v CEE se týkal Polska, ČR, SR, Maďarska, všech tří pobaltských republik, Slovinska, Chorvatska a Bosny a Hercegoviny.

 

Jak řekl Aleks Smigielski, Unilever Media Director CEE & RUB: „Napříč deseti zeměmi regionu CEE agentura PHD během posledních několika let zdokonalila svou nabídku služeb ve smyslu strategického plánování, servisu a mediálního nákupu. Průběh výběrového řízení odrážel skutečnost, kam až se region CEE vyvinul. Tendr byl obtížný, ale vyhrála jej ta nejlepší agentura.“

 

„Tendr na této úrovni je vždy obtížný a jeho průběh naši síť obohatil o nové dovednosti, schopnost spolupráce a konkurenceschopnost,“ říká za PHD Mike Cooper, Worldwide CEO. „A nyní máme velmi silnou pozici pro vítězství na dalších trzích a budoucích projektech,“ dodává.

 

Rozhodnutí bylo oznámeno v Londýně v úterý 9. 2. 2010 a týká se mediálního servisu pro následující tři roky. PHD tak pokračuje ve skvělém začátku roku 2010 – CEE rozhodnutí přichází měsíc po zisku titulu Agentury roku v oblasti Asia Pacific a navazuje na prosincové vítězství, kdy PHD získala Unilever na čínském trhu.

 

PHD tak bude obhospodařovat takřka 20% celosvětového rozpočtu klienta, získala totiž také online rozpočet Unileveru v Indii. PHD tak zaznamenává úspěchy zejména na perspektivních rozvíjejících se trzích a znatelně navýšila svůj podíl na celosvětovém mediálním rozpočtu Unileveru – největším v branži.

 

 

O agentuře PHD

 

Síť mediálních agentur PHD zahrnuje 70 poboček v 60 zemích po celém světě, s ústředím v Londýně. PHD byla založena před 20 lety v UK a je známa pro své strategické plánování včetně „ETNA“ – několika cenami ověnčeného plánovacího frameworku.

 

V ČR vznikla PHD přejmenováním z MediaWise v dubnu 2006, její kořeny lze sledovat do roku 1998. V Praze má 36 zaměstnanců a patří mezi pět největších mediálních agentur na českém trhu. Pracuje pro řadu přímých zadavatelů reklamy i reklamní agentury. Mezi její klienty patří Unilever, Komerční Banka, Ferrero, Jan Becher Pernod Ricard, Budějovický Budvar, spolupracuje s agenturami Mark/BBDO, TBWA, DDB, Fabrika, AG Geronimo, Comtech a řadou dalších značek.

 

V roce 2009 zvítězila v soutěži FLE Media Awards v kategorii Nejlepší využití TV, provozuje server o mediálním plánování MediaGuru.cz.

 

PHD patří do mediální skupiny Omnicom (Omnicom Group, Inc., NYSE: OMC)