Super Bowl je tu, Amerika opět na nohou
Není nic většího, slavnějšího, sledovanějšího, a pro fanouška amerického fotbalu důležitějšího, než je Super Bowl.
V pořadí 45. finále Národní ligy amerického fotbalu mezi Pittsburgh Steelers a Green Bay Packers proběhne již tuto neděli v americkém Dallasu na stadionu místních Cowboys. Výkop naplánovaný na 17:25 místního času (0:25 SEČ) bude na stadionu pro 80 000 diváků sledovat řada celebrit společenského kulturního a sportovního světa, v čele s americkým prezidentem Barackem Obamou.
Pepsi se vrací
Jestliže je Super Bowl svátkem pro fanoušky sportu, tak podobně velkým svátkem je i pro reklamní zadavatele a fanoušky reklamy obecně. Většina inzerentů plánuje na přímý přenos premiéry svých spotů, většina z nich je připravena v nestandardní stopáži 60 sekund. Některé značky dokonce využívají taktiku, kdy vysílají promo kampaň na reklamu, která bude v rámci přenosu premiérově vysílána. Za letošní třicetisekundový reklamní spot zaplatí inzerent televizní stanici Fox Sports 3 miliony dolarů (53 milionů korun) a reklamní breaky budou pravděpodobně vyprodané. Po roční odmlce se vrací Pepsi se třemi spoty na Max Drink, což je oficiální nápoj NFL, a spoty na Doritos.
Zajímavostí je, že kreativu spotů obou značek pomáhali navrhovat spotřebitelé v rámci USA Today Super Bowl Ad Meter contest, kde se hrálo o ceny ve výši 5 milionů dolarů. Dalšími inzerenty budou klasičtí Anheuser-Bush InBev a dále GoDaddy.com, Coca-Cola nebo Hyundai. Je zajímavé, že vysílání Super Bowlu využije na svou propagaci i 15 filmů.
Divácký fenomén
Těžko říci, zda se opět dočkáme nějakého překvapení jako v případě odhaleného ňadra Janet Jackson, ale i tak je na co se těšit. Přelet stíhaček amerického letectva, hymna v podání Christiny Aguilery nebo koncert Black Eyed Peas v rámci poločasového programu Bridgestone Halftime Show jsou jen malou ochutnávkou.
Super Bowl je opravdovým fenoménem, který přitahuje obrovskou pozornost. Jen ve Spojených státech lze očekávat sledovanost přesahující 100 miliónů televizních diváků a další desítky miliónů naladí tento program v Brazílii, Austrálii, Rusku, Číně a dalších zemích celého světa. Rekordní sledovanosti dosáhl Super Bowl v minulém roce. U obrazovek sedělo 106,5 milionu lidí, rekordní share byl v roce 1982 s výsledkem 73%. Takový televizní zásah logicky generuje obrovský zájem inzerentů, a to i za cenu vysokých nákladů.
Nejpopulárnější reklamy Super Bowl zde: