Reklamní soutěž PIAF otvírá přihlašovací kolo
Od úterý 1.března se otevírá systém pro přihlašování prací do mezinárodní soutěže reklamního festivalu PIAF. Kreativní nápady je možné hlásit až do 25.března.
Po loňském premiérovém ročníku prodělal festival PIAF řadu klíčových změn. Nejzásadnější změnou je nový systém kategorií. “Porota PIAF bude posuzovat kreativitu od okamžiku zrodu značky až po kreativní formy prodeje. Současně nevolíme královnu krásy mezi reklamními spoty nebo inzeráty, ale oceňujeme vynalézavost v doručení klíčového sdělení cílové skupině, ve využívání principů hry, zkratky nebo ve vyprávění silného příběhu,“ vysvětluje Marek Hlavica, managing director, PIAF.
Zároveň s „call for entries“ spouští PIAF první část své vlastní kampaně s letošním sloganem festivalu “Where bad ideas go to die“ aneb volně přeloženo „Kde slabé nápady nepřežijí“. Cílem je oslovit hlavně kreativní reklamní tvůrce po celém světě. “Hravou, místy až drastickou formou pomůžeme lidem zbavit se nápadů, které nic nepřinesly a je lepší na ně zapomenout,” naznačuje Marek Hlavica.
Kampaň zpracoval pro PIAF komunikační partner letošního ročníku, agentura Y&R Praha ve spolupráci s agenturou Nydrle Digital a produkční agenturou Starlite.
Na webových stránkách PIAF je k dispozici podrobný popis všech soutěžních kategorií včetně kriterií hodnocení a příkladů známých kampaní, které svým charakterem do příslušné kategorie patří.
Stejně jako loni zařazuje PIAF kategorii nejlepší pivní reklamy. Naopak nově se objevuje kategorie věnovaná reklamě, jejímž zadavatelem jsou státní či regionální instituce a městské správy.
Cena za jednu přihlášku je 190 eur (bez DPH), což platí pro každou ze čtrnácti kategorií. Nový systém soutěže umožňuje, aby jedna práce usilovala o úspěch hned v několika kategoriích současně. Pokud práce soutěží ve více kategoriích, zvyšuje se tak její šance na získání Grand Prix, kterou PIAF neuděluje v každé kategorii zvlášť, ale v rámci celé soutěže.
Kategorie reklamní soutěže PIAF
1. Kreativní využití tradičních reklamních formátů
2. Vytvoření média
3. Využití redakčního obsahu
4. Kreativní využití technologií
5. Brilantní provedení
6. Vyprávění příběhu
7. Bleskový zásah
8. Hra
9. Zapojení publika
10. Kreativní tvorba značky
11. Kreativní design
12. Kreativní prodej a jeho podpora
13. Nejlepší pivní reklama
14. Stát jako zadavatel
Soutěžní porota festivalu PIAF
Michael Conrad, President, Berlin School of Creative Leadership, Švýcarsko
Gideon Amichay, Chief Creative Officer, Shalmor Avnon Amichay/Y&R, Izrael
Ian Armstrong, European Communication Manager, Honda, Velká Británie
Ferenc Benesch, Executive Creative Director, Ogilvy Group, Maďarsko
Susan Credle, Chief Creative Officer, Leo Burnett US, USA
Timo Everi, Senior Advisor, Board Member, Hasan&Partners, Finsko
Daryl Fielding, Vice President Marketing, Kraft Foods Europe, Švýcarsko
Francois Chilot, President CFP-E, President Les Producers, Francie
Pete Favat, Chief Creative Officer, Arnold Worldwide, USA
Pedro Ferreira, Executive Creative Director, Y&R, Portugalsko
Guido Heffels, Creative Director a spoluzakladatel, Heimat Berlin, Německo
Ralf Heuel, Chief Creative Officer a partner, Grabarz & Partner, Německo
Sandrine Huijgen, Communication Manager, Heineken, Nizozemsko
Oleg Lasphin, Creative Director, Saatchi&Saatchi, Ukrajina
Marco Monteiro, Creative Director, Loducca, Brazílie
Pablo Pérez-Solero, Executive Creative Director a president, Bungalow 25, Španělsko
Eric Schoeffler, Chief Creative Officer, DDB Tribal Group, Německo
Emiliano Trierveiler, Copywriter pro Adidas Global, Sid Lee Amsterdam, Nizozemsko
Seyoan Vela, Executive Creative Director, Grey Amsterdam, Nizozemsko
Marco Viganò, Art Director, Publicis Group Milan, Itálie