Češi v reklamní soutěži PIAF příliš neuspěli

pátek, 13. května 2011, 15:46 Reklama Martina Vojtěchovská

Z více než 50 oceněných prací získali čeští zástupci v mezinárodní soutěži jen tři bronzy. Uvnitř ukázky nejlepších prací.

Mezinárodní reklamní festival PIAF, který v Praze probíhal v uplynulých dvou dnech, uzavřel vyhlášením nejlepších prací svůj druhý ročník. Přestože české agentury měly ve finále soutěže PIAF Awards zhruba 50 želízek v ohni, nakonec z nich vytěžily jen tři bronzová ocenění.

Reklamní ceny PIAF ovládla izraelská agentura Almor Shavnon Amichay / Y&R, jejíž kreativní šéf Gideon Amichay na festivalu také vystupoval. Hlavní cenu, Grand Prix, získala za rádiový event, upozorňující na prevenci HIV. V celosvětový den boje proti AIDS vysílala izraelská rádia živý HIV test. Moderátoři rádií se nechali v přímém přenosu otestovat na HIV a výsledky testů byly každou půl hodinu oznamovány v rámci vysílání. Do rádiových studií byli pozváni i posluchači, aby se živého testu zúčastnili.

 

Izraelská agentura si odnesla zlato také za kampaň Women for Sale, upozorňující na obchodování se ženami.  Za tímto účelem upravila v centru města prodejnu, do které umístila skutečné ženy.

Porota celkově zlatými ocenění šetřila. Jednu z nich si však po právu odnesla slovenská agentura Triad Advertising, upozorňující na nový internetový analytický nástroj analytics.sk. Tvůrcům kampaně se totiž podařilo umístit vzkazy do široce rozšířeného měření Google Analytics, ze kterého tak vytvořili vlastní médium.

 

 Další zlaté ocenění získala portugalská agentura Excentric, a to v kategorii vyprávění příběhu. Porotu, vedenou Michaelem Conradem, prezidentem prestižního MBA programu Berlin School of Creative Leadership, oslovila vtipně zpracovaná digitální narace zrození Ježíše.

 

České práce získaly v soutěži PIAF Awards tři bronzy. Jeden z nich patří pražské agentuře Loosers za kampaň Dvojníci pro bezpečné domény, známé zejména záměnou moderátora Leoše Mareše.

Druhý bronz získala kampaň Young&Rubicam pro Muzeum komunismu.

Třetí z českých bronzů náleží agentuře Legas Delaney za zmrzlou uměleckou galerii vody Rajec.