Groupon míří na burzu, může tu být internetovou dvojkou

pondělí, 06. června 2011, 08:24 Aktuality MediaGuru

Americká společnost Groupon, lídr na trhu v denních slevových nabídkách, má v plánu vstoupit na americkou burzu. Jeho hodnota spojená s veřejnou nabídkou akcií IPO (Initial Public Offering) by mohla být druhá největší v segmentu internetových firem od roku 2004, kdy na burzu vstoupil Google, jehož kapitalizace byla vyčíslena na více než 23 miliard USD.

Groupon v doprovodných dokumentech uvedl, že za první letošní čtvrtletí dosáhl obratu ve výši 645 mil. USD a že počet jeho předplatitelů vzrostl od poloviny roku 2009 ze 152 tisíc na 83 milionů letos v březnu. V důsledku expanze do dalších zemí však zaznamenala firma v letošním prvním čtvrtletí ztrátu 146,5 mil. USD.

Groupon vloni v prosinci odmítl nabídku Googlu na převzetí.

-mav-