L'Oréal musí v Británii stáhnout dvě reklamy

čtvrtek, 28. července 2011, 08:26 Aktuality MediaGuru

Dvě tištěné reklamy kosmetické firmy L'Oréal, v nichž figurují herečka Julia Robertsová a supermodelka Christy Turlingtonová, zakázal britský úřad pro dohled nad reklamním trhem (ASA). Podnětem k tomu byly stížnosti člena britského parlamentu Jo Swinsona.

Liberální demokrat Swinson řekl, že reklamy v časopisu na kosmetické výrobky Maybelline a Lancome, které má v sortimentu L'Oréal, jsou zavádějící, protože fotografie byly digitálně upravené.

ASA přijala stížnost a zakázala reklamy na korektor Maybelline a make-up Teint Miracle od Lancome. Uznala, že není dost důkazů, které by potvrdily, že retušované fotografie Turlingtonové a Robertsové věrně odrážejí to, co tyto produkty mohou dokázat. "Vyhlazování kůže a digitální manipulace s fotkami se staly normou, ale Christy Turlingtonová a Julia Robertsová jsou přirozeně krásné ženy a není třeba retušovat jejich fotografie, aby to vypadalo skvěle," řekl Swinson.

Firma Lancome obhajovala fotografii Robertsové jako "exkluzivní obrázek" toho, co produkt může dokázat. Zdůraznila, že její zářící pleť v reklamě vypadá nádherně díky přirozené kráse herečky a světlu, které použil fotograf Marko Testino. Uvedla také, že změny provedené digitální technikou nejsou "přímo relevantní" tomu, co by produkt měl dokázat.

Firma L'Oréal čelila podobným stížnostem už v minulosti a musela k reklamám na teleskopickou řasenku, kterou propagovala Penélope Cruzová, přidat poznámku, že herečka má falešné řasy. ASA totiž rozhodla, že reklamy přehánějí účinek řasenky na délku řas.

ASA loni dostala stížnosti, že britská zpěvačka Cheryl Coleová má na reklamě propagující šampon Elvive uměle prodloužené vlasy. Kampaň ale nebyla podle rozhodnutí ASA pro spotřebitele zavádějící, protože si mají uvědomit, že Coleová byla profesionálně upravená.

Lancome a Maybelline vydaly prohlášení, v němž vyjadřují zklamání nad zákazem reklam. Obě společnosti uvádějí, že vědecké testy prokázaly účinek jejich výrobků, a citovaly z průzkumu názoru spotřebitelů, z něhož vyplynulo, že většina žen se prý dočkala žádaného výsledku.

-čtk-