Výzkum: Výrobci chtějí mít více reklamy v místě prodeje

úterý, 26. července 2011, 10:59 Aktuality MediaGuru

Výrobci spotřebního zboží chtějí v Česku více investovat do reklamy přímo v místě prodeje, kterou kvůli hospodářské krizi omezili. Firmy tak v tuzemských prodejnách budou zřejmě častěji pořádat ochutnávky, rozdávat letáky, propagační dárky či umísťovat různé druhy reklamy. Vyplývá to z letošního průzkumu, na kterém se podílelo oborové sdružení zaměřené na reklamu v místě prodeje POPAI CE s agenturou OMD a Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace.

"Průzkum ukázal, že reklama v místě prodeje je v současnosti součástí komunikačního mediamixu pro 88 procent dotázaných. Pro 69 procent zadavatelů má tato reklama nezastupitelné místo a využívají ji pravidelně," uvedla na internetových stránkách asociace POPAI CE její manažerka Daniela Krofiánová. Předloni podle ní reklamu v místě prodeje využívalo téměř vždy jen 54 procent zadavatelů. "Tento vývoj lze vysvětlit finanční a ekonomickou krizí, která v předchozím období ovlivnila rozsah využití marketingových nástrojů," podotkla.

Zatímco loni účastníci průzkumu do reklamy v místě prodeje investovali 27 procent z celého reklamního rozpočtu, tak letos považují za efektivní zvýšit podíl této formy propagace zboží na 33 procent. Jako nejlepší způsob reklamy v místě prodeje přitom zadavatelé označili letáky, slevy a regálové reklamní prostředky.

Reklama v místě prodeje se podle průzkumu používá zejména u rychloobrátkového zboží, spotřební elektroniky, oblečení a obuvi, sportovního zboží, tabákových výrobků, krmiva pro domácí zvířata a farmaceutických produktů. Naopak nejméně o využití této formy reklamy uvažují zadavatelé v kategoriích hobby produktů a v automobilovém průmyslu.

-čtk-