Karlovarská korunní obvinila Ahold z plagiátorství reklamy
Společnost Karlovarská korunní obvinila obchodní řetězec Ahold, že v reklamní kampani použil její dřívější nápad s postavou oblečenou do přiléhavé barevné kombinézy. Společnost Karlovarská korunní proto zaslala stížnost arbitrážní komisi Rady pro reklamu (RPR), která jí ovšem označila za neodůvodněnou a odmítla se tímto podnětem zabývat.
Společnosti Karlovarské korunní vadí, že v reklamní kampani pro obchodní řetězec Albert jsou použity postavy v jednobarevných kombinézách s kapucí. Osoba oblečená do podobné kombinézy totiž byla ústředním motivem reklamní kampaně na ochucenou minerální vodu, kterou Karlovarská korunní zahájila v roce 2009, což bylo prý dříve než Ahold.
"Stěžovatel je přesvědčen, že reklama společnosti Ahold Czech Republic mate spotřebitele a využívá cizích nápadů," stojí v zápisu arbitrážní komise RPR. Vedení firmy Karlovarská korunní tvrdí, že do tohoto komunikačního konceptu s ústřední postavou ve žluté kombinéze už investovala značné peníze.
Společnost Ahold ale obvinění z využití nápadu Karlovarské korunní odmítla a oponuje, že zatímco v případě reklamy výrobce minerálních vod osoba ve žluté kombinéze symbolizovala "Korunní Citron", tak v kampani maloobchodního řetězce jde o anonymní agenty, kteří zjišťují ceny výrobků u konkurence. Ahold také upozornil na to, že se liší i vizuální ztvárnění kombinéz.
Podle zástupců obchodního řetězce Ahold si navíc na motiv postav v overalech nelze při tvorbě reklamy činit nárok. "Jedná se totiž o zcela obvyklý a častý námět, který byl v reklamě mnohokrát použit, a to samozřejmě i předtím, než jej využil stěžovatel," stojí ve stanovisku společnosti Ahold. Postavu oblečenou do kombinézy použila například firma Kodak.
Podle arbitrážní komise RPR postup obchodního řetězce Ahold nepoškodil spotřebitele, takže stížnost odmítla a firmu Karlovarská korunní odkázala na soud.
-čtk-