Vývoj médií do roku 2016 bude ve znamení sociálních sítí

pátek, 09. září 2011, 07:47 Výzkum MediaGuru

Mediální agentura PHD ve své nové knize předpovídá dopady komunikačních technologií na společnost a marketing během následujících pěti let.

Stále narůstající dominance nových technologií, jejich působení na společnost a marketing v horizontu následujících pěti let popisuje kniha, kterou vydává mediální agentura PHD. Kniha nese název: 2016 Beyond the Horizon a připravil ji kolektiv autorů pod vedením Marka Holdena, globálního ředitele pro strategii a plánování PHD.

Publikace se věnuje tomu, jak sociální přístup ke komunikačním technologiím výrazně mění charakter institucí, jakými jsou např. vláda, média, herní průmysl či marketingové odvětví. Tato budoucnost je ve znamení navazování spojení a budování sítí. Autoři předpokládají, že každý druhý člověk žijící ve vyspělé zemi, je součástí nějaké sociální sítě. To znamená, že je už mezi sebou propojeno více než jeden bilion uživatelů. Tito uživatelé mají nezanedbatelný vliv, jejich doporučení mají větší sílu než jakákoli forma klasické reklamy. A protože sociální sítě prakticky nemají hranice, povede to podle názoru autorů publikace k významné změně fungování společnosti a pravidel marketingu.

Jak uvádí Mark Holden, v následujících pěti letech budeme svědky takových změn, které jsme mohli sledovat během minulých deseti let. Tažnou silou v následujících pěti letech budou technologie. „Zatím jsme jen na půli cesty. V následujících pěti letech začneme značně využívat sílu sociálních médií,“ říká Holden. V příštích pěti letech bude také marketing mnohem více ovlivňovat celkový obchodní úspěch společností.

Sledování televize budeme podle publikace sdílet s přáteli ve skupině na sociálních sítích. To nám umožní dozvědět se, kdo s námi sleduje stejný program nebo pořad. Televize se tak opět stane jakýmsi krbem, u kterého se budou setkávat lidé v rámci sociální sítě. Většina z nás bude televizi sledovat pomocí chytrých telefonů nebo tabletů. Prostřednictvím komunikačních zařízení bude zcela běžné získávat informace o produktech, které uvidíme na obrazovce a případně si je i koupit prostřednictvím e-shopů.  Zhruba polovina televizí na rozvinutých trzích bude do roku 2016 připojených k internetu. To otevře dveře projektům jako např. YouTube, které tak budou moci soutěžit o cenná vysílací práva, např. pro britskou Premiere League.

Do roku 2016 se reklamní průmysl přeorientuje z převažující kreativy na technologický aspekt, který bude spolu s digitálem tvořit základnu agentur. Komunikační agentury se budou také mnohem více orientovat na sběr dat. Agentura bude shromažďovat data o klientovi a kombinovat je s daty ze svých databází a daty ze sociálních sítí. Navýší se hodnota, kterou je schopna komunikační agentura zadavateli poskytnout. Inzerenti si budou zároveň více vybírat. Celkový úspěch projektu bude mnohem více záležet na správném výběru agentury.

Kniha, jejímž autorem je z hlavní části Mark Holden (na fotografii), ředitel strategického plánování pro PHD Worldwide, spolu s řadou spolupracovníků ze skupiny PHD, bude od 19. září dostupná na Amazonu za cenu 15,99 liber. Celý výtěžek z prodeje jde na konto UNICEF .

-mav-