Ceny mediální kreativity Flema ovládli Slováci

pátek, 21. října 2011, 07:24 Reklama, Výzkum MediaGuru

Ceny za inovativní mediální agenturu a inovativního zadavatele si z letošního ročníku soutěže Flema odvážejí slovenské firmy.

Slovenská pobočka mediální agentury Mediaedge:cia Slovakia a zadavatel Slovak Telekom získaly na letošním ročníku jediné tuzemské soutěže mediální kreativity Flema nejvyšší ocenění. Mediaedge:cia Slovakia se tak stala inovativní agenturou a Slovak Telekom inovativním klientem.

Přinášíme přehled všech vítězných kampaní v jednotlivých kategoriích.

Grand Prix / Nejlepší využití kinoreklamy

Dede v kině, zadavatel: Slovak Telekom, agentura: MEC SK
Slovak Telekom a agentura MEC SK si z letošního ročníku odvezly také hlavní cenu Grand Prix. Spot pro vánoční kampaň byl zároveň oceněn jako příklad nejlepšího využití kinoreklamy. Hlavní postavou kampaně se stal africký chlapec Dede, který prostřednictvím videospotu zavolá jednomu z diváků přímo v kinosále.

Nejlepší kampaň

Vánoce s Chuckem Norrisem, zadavatel: T-Mobile, agentura: MediaCom Praha
Pro vybudování povědomí byla zvolena TV včetně sponzoringu akčních filmů na TV Nova a seriálu Walker Texas Ranger na Nova Cinema. V tisku byla použita i první 3D inzerce v Blesku a redakčně zpracovaný branding časopisu Maxim (inzerce, Chuckovy hlášky pod články, hlášky v textech a soutěž). Spoty v rádiu doplnila soutěž E2 o nejlepší Chuckovu hlášku. V online byly kromě hlavních serverů využity i chaty (ICQ, Xchat, libimseti.cz), sociální sítě a You Tube a v OOH síť CLV s inovativními vitrínami.

Nejlepší malá kampaň

Podělte se o úspěch, zadavatel: Slovak Telekom, agentura: MEC SK
Slovak Telekom se svými značkami T-Com a T-Mobile se snažil podpořit podnikatele a malé firmy, a proto pro ně vyhlásil soutěž. Cena byla lákavá – tři výherci mohli vyhrát billboardovou kampaň financovanou společností Slovak Telekom, kde své podnikání mohli podpořit. Podmínkou bylo jen přihlásit svoji firmu na stránce www.podeltesaouspech.sk a do přihlášky uvést, v čem je jejich firma úspěšná. Součástí každé přihlášky bylo i  facebookovské tlačítko „líbí se mi“, prostřednictvím kterého se sbíraly hlasy. Smyslem bylo právě zápasit o největší počet hlasů. Celkem internetové stránky navštívilo 160 tis. unikátních návštěvníků, z toho téměř 50 % po skončení placené části kampaně.

Nejlepší využití TV

Google Search on, zadavatel: Google, agentura: Mindshare
Strategie byla založena na spojení s pořadem, který má dostatečně široký zásah a zároveň umožní prezentovat Google jako lokálně relevantní vyhledávač. S produkčním oddělením TV Nova byla dohodnuta netradiční exekuce tak, že o nasazení jedné ze 4 připravených kreativ se rozhodovalo vždy ráno v den vysílání a spot byl tak zařazen do připraveného breaku na poslední chvíli. Tento přístup zaručil, že sdělení odpovídalo počasí, které se předpovídalo. Google tak poukazoval na možnost hledání plánů a činností na další den nebo nadcházející víkend.

Nejlepší využití tisku

Bankomaty pro nevidomé, zadavatel: Tatra banka, agentura: Vaculik Advertising, SK

Cílem kampaně bylo nabídnout lidem pohled do světa nevidomých a ukázat jim, co to znamená číst pomocí dotyku rukou. Veřejnosti měla tato kampaň demonstrovat, že i jednoduchý úkol, jakým je výběr z bankomatu, může být po nevidomé těžký a nepohodlný.

Nejlepší využití rádia

Nescafé Dolce Gusto - Snídaně pro lepší náladu, zadavatel: Nestlé Česko agentura: Mediaedge:cia ČR
Kampaň Nescafé Dolce Gusto byla zaměřena na komunikaci snadné přípravy kávy a širokou škálu nápojových kapslí. Navázána byla spolupráce se sítí rádií HIT, kde probíhala po dobu 4 týdnů v říjnu soutěž pracovních kolektivů o „Snídani pro lepší náladu“. Na pracoviště dorazila promo hlídka, která na místě vařila různé druhy nápojů dle individuálního výběru. Na jednotlivých akcích byly pořizovány videozáznamy, které byly následně umísťovány na You Tube. Zaregistrovalo se 14.837 kolektivů z celé republiky, tzn. 160 snídaní, 7tis. šálků, 32 vyhraných kávovarů.

Nejlepší využití OOH

adidas OBA, zadavatel: adidas ČR, agentura: Carat CR
Cílem kampaně bylo zajistit co největší dopad na cílovou skupinu 14-19 let. Zvolena byla netradiční komunikace s potenciálem word-of-mouth. Formát interaktivních digitálních obrazovek cíl splnil a zároveň umožnil zážitek se značkou ve formě aktivní participace v kampani adidas OBA. Na jedné straně CLV nosičů byla instalována kamera, kde se kolemjdoucí vyfotografovaly a jejich obrázek spolu s textem ALL (+jména osob) se poté zobrazil na druhé straně CLV mezi obrázky jiných.

Nejlepší využití digitálních médií

Přežij na ulici, zadavatel: Empire, agentura: Digita.sk
Jazyková škola Empire spouštěla nový program výuky angličtiny cílený na teenagery, v rámci kterého se teenageři seznamují s jinými formami angličtiny než při běžné výuce (slang, hovorový jazyk atp.). Vzhledem k tomu, že teenageři jsou skupina, která patří mezi silné uživatele Facebooku, byl zvolen právě tento kanál. Řešení spočívalo ve vytvoření aplikace – speciální hry „Přežít na ulici“, kde uživatelé měli za úkol přežít různé situace, které se jim mohou přihodit na nebezpečných ulicích New Yorku. Hra se díky popularitě rychle rozšířila nejen na slovenském, ale i na českém internetu.

-mav-