Obchodníci letos nezvýší investice do předvánoční reklamy
Obchodní řetězce letos v předvánočním období neplánují meziročně zvýšit investice do reklamy.
"Naše vánoční kampaň bude probíhat jak v prodejnách, tak v médiích. Investice budou zhruba stejné jako v loňském roce," sdělila ČTK mluvčí supermarketů a hypermarketů Albert Simona Caidlerová.
Investice do reklamy v závěru letošního roku nezvýší ani supermarkety Billa. "Kromě tradičního mixu v rádiu, tištěných médiích a televizích počítáme s prostory v letácích obchodních center, ve kterých jsme přítomni," řekla mluvčí Billy Gabriela Bechynská.
Podobně se vyjádřila mluvčí obchodního řetězce Tesco Stores ČR Eva Karasová. "Proti loňskému roku se snažíme (reklamu) více zacílit na různé skupiny a tím komunikaci ještě více zefektivnit," uvedla.
Některé české obchodní řetězce loni výrazně zvýšily investice do reklamy. Největším zadavatelem reklamy z řad obchodníků byly loni diskontní prodejny Lidl, které investice meziročně zdvojnásobily. Letošní plány v oblasti reklamy nechtějí komentovat.
Krátce před zahájením hlavní sezony vánočních nákupů vládne mezi obchodníky mírný optimismu a shodně tvrdí, že Češi navzdory nejistému vývoji ekonomiky neomezí vánoční útraty. Loni v prosinci ale maloobchodní tržby navzdory příznivým předpovědím klesly meziměsíčně o 2,1 procenta a meziročně o 1,3 procenta.