Infografika: Žebříček nejlepších značek v sociálních médiích

pátek, 16. prosince 2011, 12:14 Aktuality MediaGuru

Konzultační společnost Sociagility vydala seznam nejlepších značek a jejich prezentace v sociálních médiích. Při sestavování žebříčku byl u jednotlivých společností vypočítán tzv. PRINT Index, který vystihoval působení v sociálních médiích na základě pěti klíčových faktorů – popularita (popularity), přístupnost (receptivness), interakce (interaction), pokrytí (network reach) a důvěryhodnost (trust) – napříč sociálními kanály (Twitter, Facebook, YouTube).

Na špičce žebříčku se umístil Google, Disney, Apple, Starbucks a BlackBerry. Ačkoliv Google dobyl v celkovém hodnocení první místo, v rámci hodnocení dosáhl nevyrovnaných výsledků, za „přístupnost“ svého firemního profilu na Facebooku byl dokonce ohodnocen podprůměrně.

Tímto žebříčkem chce Sociagility reflektovat stále silnější trend v marketingové komunikaci, kterým je přímý vliv prezentace společnosti v sociálních médiích na vnímání značky.

Žebříček 20 nejlepších značek

Výsledky podle jednotlivých faktorů PRINT Indexu

Kompletní infografiku k žebříčku naleznete zde.

-kch-