Jak nejlépe využít hudbu v reklamě?

neděle, 18. prosince 2011, 10:26 Reklama MediaGuru

Nejlepšímu využití hudby v marketingové komunikaco je věnována soutěž v Cannes. Podívejte se na deset finalistů a na to, jak si s hudbou ve svých reklamách poradili.

Mezinárodní hudební veletrh MIDEM, Marché International du Disque et de l’Edition Musicale, vybral 10 finalistů do své soutěže pro Nejlepší marketingovou kampaň.

Touto soutěží chce veletrh, který se již od roku 1967 každoročně koná v Cannes, poukázat na nejkreativnější a nejoriginálnější využití hudby v marketingové kampani. Vyhlášení vítězů proběhne 28. ledna 2012.

Mezi finalisty se nachází asijsko-africký mobilní operátor airtel, který svou kampaň s názvem airtelone8 postavil na propojení 8 afrických hudebníků a jejich fanoušků.

Další vybraná kampaň pochází z dílny Euro RSCG C&O a The Hours a propaguje Carte musique – prostředek pro legální stahování hudby.

Společnost Converse zase investovala do plně vybaveného nahrávacího studia Rubber Tracks, které je otevřeno a zpřístupněno zdarma hudebníkům z celého světa. Tímto projektem, vyvinutým agenturou Cornerstone, chce Converse podpořit tvořivost a umožnit zatím neznámým hudebníkům prorazit s kvalitně nahranou demo nahrávkou.

Chytrý telefon HTC Chacha se speciálním tlačítkem Quickshare, které vás nechá sdílet téměr cokoli na Facebooku, byl uveden na trh kampaní od francouzské agentury Newcast-Vivaki. Novinka od HTC je zde propagována první FB live show.

Německá pobočka mobilního operátora Vodafone uspořádala spolu s agenturou Torben, Lucie und die gelbe Gefahr GMBH experiment Vodafone Tweetlied, kdy německá hudební skupina BAKKUSHAN zhudebňovala aktuálně zasílané tweety, nahrávala je a vyvěšovala na YouTube v reálném čase.

Tradiční skotská whisky Ballantine’s se za účelem posílení svého vztahu k hudbě pustila do ambiciózního projekt nazvaném Plan B s hudebním producentem Carlosem Jeanem. Nejdříve Carlos Jean založil hudební platformu www.elplanb.tv, na kterou mohli hudebníci nahrávat své příspěvky. Ty nejlepší pak byly představeny v TV show El Hormiguero.

Britská reklamní agentura Pitch & Sync připravila pro společnost Radox celé album relaxační hudby Weightless.

Dalším finalistou je projekt šestitýdenního hudebního festivalu The Station Sessions, který byl letos uspořádán na nejrušnějších vlakových nádražích Londýna.

Hudební skupina The Vaccines u příležitosti vydání nového alba vybídla letos své fanoušky, aby na připravenou internetovou stránku nahrávali své vyfocené zážitky z léta.

A nakonec byl vybrán populární online hudební pořad American Express Unstaged z dílny americké Digitas et Momentum. Tato akce spojovala hudební umělce s renomovanými filmovými režiséry a umožňovala sledování koncertů online, hlasování o písničku na přání on-line či tweetování dotazů na umělce a jejich odpovídání v reálném čase. V rámci této koncertní série vystoupily tak slavné kapely, jako jsou Arcade Fire, John Legend & The Roots, Sugarland, Duran Duran, My Morning Jacket nebo Coldplay.

-kch-