Reklamním počinem roku je American Rom

čtvrtek, 01. prosince 2011, 16:28 Reklama MediaGuru

Festival Eurobest ocenil v Lisabonu nejlepší práci na evropském kontinentu v oblasti reklamy a kreativní komunikace.

Porota festivalu Eurobest rozdala ceny v soutěži o nejlepší reklamní počiny roku 2011. Ocenila 398 vítězů z celkových 4 800 příspěvků evropského původu. Nejvíce udělených cen putovala do Německa, které získalo celkem 103 ocenění.

Cílem festivalu Eurobest je již od roku 1998 podporovat evropskou kreativní tvorbu a udržet ji na předních příčkách světových žebříků. Festival poskytuje prostor pro debatu o nových cestách a výzvách na poli reklamní tvorby a vytváří platformu pro výměnu nápadů v evropském kontextu.

Cenu pro nejlepšího zadavatele roku, udělovanou pro zajímavý marketingový počin, získala rumunská čokoládovna Kandia Dulce, která letos spustila velmi odvážnou kampaň American Rom. Letošní kampaní dokázala Kandia Dulce vytvořit z tradiční, ale trochu pozapomenuté čokoládové tyčinky Rom kontroverzní symbol se společenským přesahem.

 

V předchozích letech byla tímto oceněním ohodnocena například švédská firma IKEA (2010) nebo pivovar Guiness(2009).

Nejlepší reklamní agenturou 2011 se stal Marcel Paris, v oblasti interaktivní reklamy pak agentura Tribal DDB Amsterdam.

Dále byly ceny rozdány v následujících 14 kategoriích.

kategorii film hlavní cenu získala Wieden+Kennedy Amsterdam za reklamní spot pro Heineken.

Za nejlepší interaktivní reklamu byl prohlášen projekt Push Snowboarding, Nokia z dílny Hypernaked London z Velké Británie.

Nejlepším PR projektem byl prohlášen Holidays Without Internet na podporu turismu ve Švýcarsky od Spillmann/Felser/Leo Burnett Zurich, Švýcarsko.

Přehled ostatních ocenění Eurobest 2011

Kategorie

Vítězný projekt

Agentura

Země

Design Grand Prix

Not Your Everyday Everyday, Monoprix

Havas Suresnes

Francie

Media Grand Prix

Soon to be World Famous, Solo/Ringnes

TRY/APT Oslo

Norsko

Mobile Grand Prix

Heineken Star Player, Heineken

AKQA London

VB

Outdoor Grand Prix

The Winter Adjusted Offer, Volkswagen Sweden

DDB Stockholm

Švédsko

Promo & Activation Grand Prix

American Rom, Kandia Dulce

McCann Erickson Bucharest

Rumunsko

Radio Grand Prix

Joe Cocker, What a Wonderful World, Radio 1

Mortierbrigade Brussels

Belgie

Craft Grand Prix

Stunt_H1, Stunt_H2, Stunt_H3, Stunt_H4, Stunt_H5, Stunt_H6, Stunt_H8, Wrangler

Fred & Farid Paris

Francie

Hlavní ceny nebyly uděleny v kategorii tištěné, přímé a integrované reklamy.

Více informací a přehled všech vítězů najdete na www.eurobest.com.

-kch-