Reklamy s handicapovanými mohou být úspěšné

úterý, 06. prosince 2011, 01:08 Reklama MediaGuru

Zahraniční příklady ukazují, že reklamy s handicapovanými protagonisty mohou dosáhnout úspěchu.

Obsazovat handicapované do reklamy není v České republice právě zvykem. Čestnou výjimku tvoří pravidelná mediální kampaň paralympijského týmu, kterou již tradičně připravuje agentura MarkBBDO.

Ta „londýnská“ je již v plném proudu, tentokrát se třemi paralympijskými sportovci: cyklistou Jiřím Ježkem, plavkyní Bělou Hlaváčkovou-Třebínovou a koulařem Romanem Musilem. Jejím hlavním motivem je „Síla v sobě“, kterou paralympijští sportovci pomáhají nalézt lidem sami v sobě.

Dalším příkladem mediální kampaně s lidmi se zdravotním pojištěním je již ukončena soutěž Jsou zdraví?, která měla za cíl upozornit na pracovní schopnosti lidí s handicapem a podpořit jejich zaměstnávání.

Kromě občasných kampaní neziskových organizací se však handicapovaní v českých reklamách nevyskytují. Možná je to ze strachu z možných rozpačitých reakcí, nedostatku odvahy či kvůli etickým zásadám, které brání využívat handicap pro reklamní účely. Pokud se však handicapovaný rozhodne účinkovat v reklamě ze své vůle, nic tomu nebrání.

A reklamy ze zahraniční, ve kterých je hlavním protagonistou handicapovaný člověk, dokazují, že to může být i úspěšné.

V roce 1994 Peugeot do své reklamy na kabriolet Peugeot 306 obsadil Raye Charlese, který se prohání kolem Velkého Solného jezera v USA za zvuků své písně Georgia on my mind.

 



 

 

V lednu 2008, herec Pascal Duquenne úspěšně propaguje francouzského telefonního operátora Simyo.


 

Ve stejném roce francouzská asociace pro integraci osob se zdravotním postižením Agefiph vybrala do svého TV spotu na podporu handicapovaných pracujících známého humoristu Jamela Debbouze, známého například z filmů o Asterixovi či Amélie z Montmartru.



-kch-