Vánoce očima českých reklamních kampaní

pátek, 23. prosince 2011, 06:55 Reklama MediaGuru

Před Vánocemi se vždy roztrhne pytel nejen s dárky, ale i s reklamními kampaněmi. Co pro nás letos připravili čeští zadavatelé?

Originálně Vánoce letos pojala společnost Okay elektrospotřebiče, která do své TV reklamy obsadila norskou kapelu Hurra Torpedo. Norové v ní hrají české vánoční koledy na staré domácí spotřebiče. Kampaň vytvořila agentura Loosers.

 

Z telefonních operátorů nejtradičnější reklamní kampaň představila O2 se sloganem Letos mají ostatní dárky důvod žárlit. Připravila agentura VCCP.

 

T-Mobile zase využil vtipu, kdy kreativci, režisér Jakub Kohák i hlavní protagonista Bolek Polívka hrají sami sebe. Kampaň stylizovaná jako pohled do zákulisí pochází od agentury Saatchi & Saatchi.

 

Vodafone letos se svým sloganem S námi můžete být o krok napřed přeskočil rovnou do Velikonoc. Za hudby skupiny Nightwork velikonoční zajíčci nadělují internet v mobilu, chytré telefony za skvělé ceny nebo aplikace zdarma. Koncept kampaně vznikl v reklamní agentuře Team Red.

 

Sazka do svých vánočních reklam obsadila svou oficiální tvář – Jaromíra Jágra –, který si v reklamách plní svůj sen. Oblečen do kostýmu Santa Clause dělá Jágr, s dětmi na klíně „dělá jen to, co ho opravdu baví“. Kreativní koncept využívá hlavní atributy tradičního sázení Sportky – zábavy a touhy vyhrát.

Finlandia Vodka připravila vánoční kampaň ve finském duchu, která běží především na internetu a rádiu. Základním stavebním kamenem vánoční komunikace je symbol značky i země jejího původu – sob, který zpívá svůj osobitý sobí song Probuď v sobě soba. Píseň vznikla na hudební motivy finské skupiny Loituma a její písně Ievan Polkka (Ieva’s Polka).

Google ve svém reklamním TV spotu píše e-mail Ježíškovi. Vybírání kočárku pro panenky pomocí obrázků respektuje styl ostatních spotů Google hledání. Kromě toho však Google upozorňuje i na novou službu Google nákupy, která by měla být konkurencí zatím dominantního Zboží na Seznamu.

Obchodní portál Aukro.cz letos před Vánocemi spustilo zatím svou nejmasivnější kampaň, kde se kupující pohybují virtuální říší vánočních přání. Reklama tak představuje výhody programu Aukro+ a konkrétní produkty se zajímavými garancemi pro kupující. Kampaň zpracoval centrální tým marketingu Allegro Group CZ ve spolupráci s kreativní agenturou Konektor.

A nakonec jedna klasika – reklamní TV spot Prasátko od Kofoly, který pravidelně běží již od roku 2003. Postupem času se tato reklama stala kultovní záležitostí, při které si každý řekne, že Vánoce už jsou tu.

-kch-