Americké firmy zbrojí na Super Bowl

středa, 25. ledna 2012, 06:25 Reklama MediaGuru

TV pořad s nejdražším reklamním časem začíná již za dva týdny. YouTube se již teď proto plní reklamními upoutávkami a teasery. Prohlédněte si ty nejzajímavější.

Finále americké fotbalové ligy je kvůli cenám reklamního času, které letos dosahují 3,5 milionu dolarů za 30vteřinový spot, již od svého založení v r. 1967 marketingovou událostí srovnatelnou s největšími reklamními festivaly.

Firmy do něj téměř výhradně zařazují premiérové či pro událost speciálně připravené reklamy. A zatímco někteří tradiční zadavatelé, například Honda či Coca-Cola, o svých reklamních záměrech pro neděli 5. února mlčí, další značky již naplno spustily své předzápasové PR.

Drží se přitom pro finále šampionátu osvědčených motivů: do vtipu laděných reklam za účasti dětí, zvířat, celebrit a nedospěle se chovajících mužů. Od spoře oděných modelek, jakožto dalšího oblíbeného tématu těchto reklam, se již od loňska zvolna ustupuje. Na konci minulého šampionátu se naopak začaly ve větším objevovat reklamními spoty s abstraktními motivy.

Prohlédněte si nejzajímavější superbowlové upoutávky, které prozatím kolují internetem.

Volkswagen
Německá automobilka při loňském finále vsadila na reklamu s motivem Hvězdných válek. A jak z následujícího teaseru patrno, motivu zůstane věrna i letos.

 

 

Priceline
Slevový server se loučí s Williamem Shatnerem. Herec, který je znám především pro svou roli kapitána lodi Enterprise v seriálu Star Trek, značku zosobňoval dlouhých 14 let. Nový motiv bude zřejmě představen právě během Super Bowlu.

 

Chrysler
Další světová automobilka na YouTube v současnosti nasadila spot, ve kterém rodiče poněkud nešťastně obdarují svého univerzitu absolvujícího syna. Že by prequel pro premiérový spot?

 

Doritos
Americký výrobce chipsů je se svými upoutávkámi na Super Bowl mezi uživateli zatím suverénně nejsdílenější. V alchymisticky laděné reklamě ukazuje, jak na výrobu vlastních brambůrek.

Samsung
Samsung bude ve své finálové reklamě zřejmě pokračovat ve srovnání telefonů iPhone a Samsung Galaxy.

Lexus
Teaser automobilky Lexus nápadně připomíná Jurský park.

Bridgestone
Výrobce pneumatik na tiskové konferenci představuje udiveným sportovním novinářům pro lepší výkon upravené sportovní míče a puk.