Deloitte: Letošní rok ovládnou levné smartphony
V letošním roce výrazně vzrostou prodeje levných chytrých telefonů v cenové kategorii do 2000 korun, přičemž počet jejich uživatelů dosáhne půl miliardy. Mezi další trendy v oblasti telekomunikací budou patřit – optimalizace a zpoplatnění výměny dat a růst zájmu o dotyková zařízení. V odvětví médií se nadále bude dařit tradiční televizi a dojde k celkové expanzi na trhu s inzercí. Naopak u novinek, ke kterým patří využívání energie z okolního elektromagnetického záření či 3D tisk, k velkému rozmachu nedojde.
Takové jsou ve stručnosti závěry vybraných prognóz tradiční studie společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací v roce 2012.
„V letošním roce očekáváme rekordní prodeje smartphonů. Zejména levné přístroje, s přívlastkem chytré, dosáhnou na konci roku 20procentní podíl mezi uživateli. Stejně jako tomu bylo v případě chytrých telefonů, trh s tablety se bude v roce 2012 diverzifikovat co do velikosti, počítačového výkonu a operačního systému,“ uvedl Zdeněk Křížek, partner společnosti Deloitte, který je odpovědný za oblast ICT poradenství a rizik.
„Technologie pro doručení cílené reklamy vybrané skupině příjemců se stále zlepšuje. Přesto bude tento typ reklamy v roce 2012 představovat méně než desetinu procenta z celkového globálního trhu televizních reklam v objemu 227 miliard amerických dolarů,“ doplnil Jakub Pavlík, manažer v oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte.
Hlavní trendy v oblasti technologií pro rok 2012
- Spotřební technologie je žádána navzdory nepřízni ekonomiky
- Dva a více tabletů v domácnosti
- Velká data, tzv. „Big data“ se stávají velkým problémem
- Hard disky na ústupu, flash disky na vzestupu
-mav-