Příjmy z reklamy ČT mají letos dosáhnout 65 mil. Kč

úterý, 20. března 2012, 07:56 Aktuality MediaGuru

Česká televize (ČT) měla v loňském roce o 201,09 milionu korun nižší výnosy z reklamy, než původně plánovala. Účet pro užití výnosu z reklam měl v roce 2011 příjmy 278,91 milionu korun a výdaje 260,93 milionu korun. Rozpočet byl vyrovnaný, vytvořená zákonná rezerva totiž slouží pro financování informační kampaně o přechodu z analogového na digitální televizní vysílání. Vyplývá to z materiálu ministerstev vnitra a kultury, který ve středu projedná vláda.

Hlavní příčinou snížení výnosu z reklamy byl podle předkládací zprávy pokles reklamního trhu a ukončení vysílání reklamy na hlavních programech ČT. Reklama ve veřejnoprávní televizi zůstala od loňského podzimu jen na programech ČT2 a ČT4. 
Na mandatorní výdaje, tedy na podporu Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie a na účet pro rozvoj digitálního vysílání, šlo loni z účtu 146,49 milionu korun. Výdaje na podporu a rozvoj zemského digitálního vysílání v ČR (zejména na rozvoj a provoz multiplexu veřejné služby) byly ve výši 71,33 milionu korun a ostatní výdaje činily 43,11 milionu korun.

"V rámci rozpočtu byla vytvořena finanční rezerva ve výši 18 milionů korun," je uvedeno v předkládací zprávě. Tato rezerva slouží k financování informační kampaně v oblastech, kde bylo letos vypnuto analogové zemské televizní vysílání. Proces digitalizace, který v ČR začal v roce 2000, bude definitivně ukončen v létě letošního roku. Plánované příjmy z reklamy ČT by měly v letošním roce činit zhruba 65 milionů korun.

-čtk-