Příklady, jak dobrý design dobře prodává
Ve znamení hesla, že dobrý design dobře prodává, byla letos rozdána ocenění za nejlepší komerční design.
Britská Asociace pro komerční design (The Design Business Association) ocenila to nejlepší z designu za uplynulý rok. I letos ocenění Design Business Awards se opět potvrdilo, že úspěch tkví v komplexní integraci návrhu zadání s obchodním cílem a záměrem a že dobrý design představuje jednu z funkčních obchodních strategií.
Letošní Grand Prix byla udělena finanční společnosti Legal & General za jednotnou vizuální identitu vytvořenou agenturou Smith & Milton. Nová image se slogane Every Day Matters vylepšil o 24 % vnímání její značky, cena jejích akcií pak vzrostla o 465 % rychleji než u konkurence.
V kategorii korporátní identity byla za nejlepší design oceněna značka Froosh, severského ovocného koktejlu. Ta se před svým redesignem potýkala právě kvůli své netatraktivní image s problémem uvadajícího zájmu. Agentura Pearlfisher pro ni v roce 2010 vytvořila nové nadčasové, čisté logo, které ji v období od ledna do května 2011 pomohlo k 107% nárůstu prodeje.
Agentura Pearlfischer si ze soutěže odnesla ještě jedno zlato, a to v kategorii obalů. Pro společnost MOMA Foods vytvořila obaly pro produkty určené pro rychlou snídani s sebou, které je možné si koupit ve stáncích na londýnských nádražích. Pro design MOMA! se Pearlfischer nechal inspirovat vášnivostí a silou politických kampaní. Agitativním designem se podařilo přilákat okamžitou pozornost a vyburcovat lidi hned po ránu. Téměř přes noc se stal z MOMA! hit, který obstál vedle již zavedených „snídaňových“ titánů. Její celkový obrat se za 13 měsíců po redesignu zvýšil z původních 500 tisíc liber na 1,5 milionu, přičemž její hodnota se navýšila o 200 %. A navíc z nádražních stánků se dostala i na regály předních obchodních řetězců, jako je Tesco, Sainsbury’s, Boots nebo Waitrose.
Další zlato v kategorii obalů získala i žvýkačka Peppersmith, která byla uvedena na trh před pouhým rokem a půl. Díky dobré distribuci do luxusních kaváren, lahůdkářství či prodejen se zdravou výživou a svému zajímavému designu se jí povedlo prorazit na již tak dost saturovaném trhu. Originální design je dílem B&B Studia.
Další zlato v této kategorii získal britský pivovar Daniel Thwaites. Agentura WPA Pinfold vsadila na přehlednost a jednoduchost, díky nimž značka získala na důvěryhodnosti. Po spuštění nového designu v lednu 2011 pivovar zaznamenal 87% nárůst prodeje a 160% nárůst zisku.
V kategorii design pro společensky prospěšné projekty získala kampaň proti obchodování s lidmi za účelem sexuálního vykořisťování Stop Sex Trafficking od společnosti The Body Shop, kterou připravila ve spolupráci s neziskovou organizací ECPAT. Vizuální identitu vytvořila agentura 300million. Příspěvky, které byly neziskovce ECPAT na základě kampaně darovány, přesáhly o 200 % očekávanou částku.
Zlaté ocenění v kategorii muzeí, galerií a jiných kulturních události si letos odneslo Museum of London, které se rozhodlo více se propagovat jako destinace, která se v Londýně nesmí opomenout. Agentura NB Studio přišla s kampaní You Are Here, ve které se více zaměřila na osobní příběhy, a podařilo se jí tak vytvořit u návštěvníků přímé emocionální spojení s minulostí. Redesign přilákalo jen za první týden 35 834 návštěvníků, počet nových návštěvníků se v průměru navýšil o 61 %, a celková návštěvnost se oproti předchozímu roku zvýšila dokonce o 94 %, což bylo o 20 % výš, než se předpokládalo.
Přehled dalších ocenění naleznete zde.
-kch-