IKEA si pro kreativu vybrala Kaspen/Jung von Matt

čtvrtek, 12. dubna 2012, 10:59 Aktuality MediaGuru

Společnost IKEA uzavřela pětiměsíční proces výběru komunikačních partnerů pro region Česká republika, Maďarsko a Slovenská republika v oblasti kreativní strategie, public relations a digitální komunikace. Vítězem tendru se stalo uskupení agentur Kaspen/Jung von Matt – Forsman & Bodenfors společně s PR agenturou Pleon Impact.

Výběrové řízení společnosti IKEA pro region Česká republika, Maďarsko a Slovenská republika mělo čtyři kola a probíhalo od listopadu loňského roku. Do užšího výběru se dostaly kromě vítězného uskupení agentury DDB, Mark BBDO a VCCP. Cílem bylo najít dlouhodobé strategické partnery, kteří nastaví jednotnou linii komunikace a zajistí exekuci v jednotlivých zemích s ohledem na lokální podmínky a situaci na trhu.

„Vítězné uskupení agentur nás přesvědčilo hlavně znalostí místních trhů a komplexním přístupem ke komunikaci, což pro nás bylo ve výběrovém řízení nejdůležitější,“ komentuje výsledek tendru Petr Chadraba, PR manažer IKEA pro region Česká republika, Maďarsko a Slovenská republika.

"IKEA patří mezi těch několik málo kultovních značek, kterou by chtěla ve svém portfoliu mít asi každá agentura. Nám osobně se plní dlouholetý sen a lidsky i profesně se obrovsky těšíme na společnou spolupráci," říká Zdeněk Kašpar, zakladatel agentury Kaspen/Jung von Matt.

„Je skvělé, že PR bylo ve výběrovém řízení jako nedílná součást strategické komunikace této jedinečné značky. Na práci pro IKEA se nesmírně těšíme,“ doplňuje Pavel Tesař, Account Director agentury Pleon Impact.

Vítězné agentury budou pro společnost IKEA realizovat kompletní servis v oblasti kreativní a komunikační strategie, realizace komunikačních kampaní, public relations a digitální komunikace na všech třech trzích. Příprava projektů bude zahájena okamžitě, spolupráce IKEA s novými partnery se rozeběhne od září 2012.

Výběrové řízení se netýkalo nákupu médií, který bude nadále zajišťovat agentura Mediaedge:cia.

-kch-