Převládající trendy v 3D reklamě

úterý, 10. dubna 2012, 07:25 Reklama MediaGuru

Mezi trendy, které dnes hýbou českým trhem s dárkovými a propagačními předměty, vládne personifikace, originálnost a barevnost.

Otázkou současných trendů v 3D reklamě se zabýval seminář „Síla 3D reklamy pro úspěšnou marketingovou komunikaci“ organizovaný asociací POPAI CE, na kterém vystoupil mimo jiné Petr Černý  z Gordica Communication nebo Viera Černá ze společnosti REDA, a. s.

V současnosti na důležitosti stále získávají předměty s jistou přidanou hodnotou. Ty tam jsou doby, kdy stačilo darovat laciný a nic neříkající předmět, dnes zaujmou pouze předměty, které nějakým způsobem přinášejí kromě propagace i něco navíc. U předmětů s přidanou hodnotou, jako je například plnicí pero nebo otvírák na víno, se totiž zvyšuje i jejich potenciál zaujmout či možnost si zapamatovat propagovanou značku při jejich opakovaném používání.

Dalším trendem v 3D reklamě je bezesporu personifikace. Dárky s natištěným jménem či vyrytým monogramem potěší a zároveň zasáhnou svého příjemce více než pouze anonymní a řadové předměty.

Zároveň se letos dostávají více do popředí barevnější dárky, což se pojí i s otázkou celkového zabalení. Zdaleka již nejde pouze o předmět samotný, stejně důležité je způsob, jakým je zabalen.

A samozřejmě v dnešní přehlcené době svou úlohu hraje i originálnost 3D reklamy. Vedle neotřelého designu, zde svou roli hraje i příběh, který s sebou předmět přináší. Na oblibě získávají předměty regionálního původu: za dobrý příklad je možné uvést mísu z českého porcelánu ve tvaru reliéfní mapy Karlových Varů pro jeden z tamních hotelů.

Boom zažívají i různé sety, kdy se například dávají jako dárek lístky do divadla a k tomu se přiloží divadelní kukátko.

Dále jsou oblíbené předměty, jejichž přidaná hodnota a originalita spočívá v jejich společenské odpovědnosti: ať už se jedná o propisky či novoroční přání vyrobené v chráněné dílně, či o předměty, jejichž zakoupením přispíváte na dobročinné účely, například již známé dobronožky od Kofoly, určené na podporu sdružení Loutky v nemocnici pro děti dlouhodobě pobývající v nemocnici.

Osvědčuje se i 3D reklama, která zapojuje vlastní produkty. Příkladem může být stojánek od firmy Bosch ve formě autosvíčky, navíc zabaleného do stylového retro obalu.

Díky současné technologii je možné dnes zapojit i takový „produkt“, jakým je koncert vážné hudby: touto cestou se například vydala společnost JCDecaux, která svou pozvánku na galakoncert České filharmonie ozvláštnila vloženou LED obrazovkou, na které po otevření začali hrát koncertní interpreti.

Zapojit však lze i cílového adresáta, například posláním součástek, ze kterých si pak sám musí předmět sestavit. Touto cestou se například vydal Vodafone, který rozeslal součástky šesti různých solárních modelů.

V neposlední řadě jsou úspěšné propagační předměty, které mají dlouhodobější koncept, například minidárky pravidelně přikládané k Marťánkům nebo již tradiční červený hrneček Nescafé.

Obecně lze říci, že v současné 3D reklamě je kvalita upřednostňována před kvantitou, ustupuje se od laciných dárků a raději se kupují dražší, zato však v menším množství.

-kch-