EDAwards 2012: ceny pro nejlepší evropský design

úterý, 12. června 2012, 13:39 Reklama MediaGuru

Prestižní designérská soutěž European Design Awards zvolila nejlepší práce za uplynulý rok. Mimo jiné ocenila i klientský časopis Magnus české pobočky J&T Banky.

Odborná porota prestižní Evropské designérské soutěže, složená ze 14 zástupců evropských designérských časopisů a institucí, vybrala nejlepší designérské práce.

Agenturou roku se stala nizozemská agentura Silo, se sídlem v Haagu, jež byla zlatem oceněna mimo jiné i v kategorii Publikace – Brožura za svou práci na vizuální identitě koncertního prostoru Muziekgebouw aan ‘t IJ. Logo vytvořené jednoduchou typografií a siluetou budovy je jednoduše použitelné na všech typech informačních materiálů, například i na měsíčním programu.

Další zlato agentura Silo získala v kategorii Korporátní ilustrace za svou práci pro nizozemskou cateringovou společnost OrangeOlive. Jelikož tato společnost pracuje výhradně s přírodními ingrediencemi, Silo pro ně vytvořila korporátní identitu – vlastní svět zabydlený původními ilustracemi.

Zlatem byla agentura rovněž oceněna i v kategorii Firemní logo, které vytvořila pro kulturní prostor LUX, zajišťující filmový, divadelní i hudební program. Nové logo sestává z písmen LUX, jež mohou sloužit jako rámeček či výsek pro libovolný obrázek.

V kategorii Firemní logo bylo zlatem ověnčeno rovněž řecké studio g design za návrh loga pro symfonický Athénský státní orchestr.

Další řecká agentura Doplhins // communication design získala zlato v kategorii Logo značky za svůj návrh pro projekt „A Balkan Tale“ podporující kulturní dědictví Osmanské říše v širším kontextu balkánského regionu. Logo v sobě kombinuje prvky osmanské architektury a siluetu připínáčku, kterým je možné označit určitá místa na mapě.

Za nejlepší prací v kategorii Company Implementation byl zvolen projekt A-moloko od ruské agentury Ermolaev Bureau pro mlékárenskou společnost. Logo vzniklo z počátečního písmene služby automatizovaného prodeje mléka, které bylo převráceno do podoby kravské hlavy.

Zlato v kategorii Brand Implementation si odnesla finská agentura Tsto za vytvoření vizuální identity pro letní Flow Festival 2011. Vizuální identita vycházela z pojetí festivalového davu jakožto urbanistického kmene, jenž je spojován prostřednictvím vizuální slovní hříčky. Opakování písmen a obrazců navozuje hudební rytmus a vytváří tak jádro celého projektu.

V publikacích v kategorii Magazín si historicky první zlato odnáší projekt české produkce – magazín Magnus, časopis pro klienty a přátele J&T Banky. Petr Málek, marketingový ředitel společnosti, k tomu dodává: „Od počátku jsme měli velmi ambiciózní cíl, přinést do České a Slovenské republiky exkluzivní časopis, který nemá obdoby. S podtitulkem „Noblesse Oblige“ jsme nechtěli dělat další luxusní časopis v řadě, ale spíše magazín, který se zabývá mentálním luxusem, byznys analýzami, zodpovědností elit a udržitelným bohatstvím. Tomu odpovídají nejen témata jako filantropie, ale především původní texty a fotografie od autorů jakými jsou například Jaroslav Rudiš, Michal Hvorecký, Pavel Kosatík, Philip Plisson, Anthony Suau či Jiří Thýn. Přinášíme pohled na svět, který odpovídá naší vizi pro Čechy a Slovensko, tak jak ho vidíme a vnímáme my, jako J&T Banka.“ Magazín Magnus, který vychází dvakrát do roka, vydává studio YINACHI pod vedením Joachima Dvořáka a s designem grafického studia Side2.

Další české zlato získala pražská agentura TypeTogether za originální písmo Abril.

V digitální komunikaci se o zlato v kategorii Internetové propagační stránky dělí dva projekty: prvním z nich jsou stránky G-Star Women’s Night, které byly vytvořeny nizozemskou agenturou Momkai u příležitosti eventu organizovaného v obchodech G-Star v 28 zemích světa a cílícího primárně na ženy.

Druhým z oceněných projektů pochází od italské agentury Paolo Tesei. Stránky that’s contemporary se soustředí na současné umělce v Miláně tím, že pomocí interaktivní mapy propojují jednotlivé galerie, alternativní prostory a instituce. Stránky využívající responsive web design jsou dostupné ve verzi pro PC, tablety i smartphony.

Zlato za stránky informativního charakteru bylo uděleno švýcarskému projektu 360° Langstrasse od agentury Hinderling Volkart Web Identity, která zmapovala jednu z nejslavnějších ulic Curychu a připravila pro své uživatelé detailní virtuální prohlídku, kterou lze ovládat jednoduchým scrollováním.

V kategorii Obalů – Alkoholické nápoje si zlato odnesla chorvatská agentura Bruketa&Zinic OM za své návrhy pro víno Stina – víno pro inspiraci. Víno pocházející z ostrova Brac v sobě spojuje unikátnost a inspirativnost. Z toho vycházel i návrh etikety, jež byla bílá jako ostrovní kameny, které lákají umělce k umělecké tvorbě. Proto byla každá etiketa unikátní s originálním obrázkem vytvořeného z kapky červeného vína.

Další zlato za Obaly získala řecká agentura Mousegraphics za své návrhy pro společnost Petrocoll S.A. Diamantové tvary, výrazné barevné kombinace a op-artový efekt vytvářejí extravagantní desing.

Do Řecka putovalo i další zlaté ocenění v této kategorii za design pro různé druhy balení olivového oleje. Agentura BOB studio se inspirovala prostředky, které se používají na ochranu olivovníků proti škůdcům.

Speciální ocenění Best of show a zároveň zlato v kategorii Knižní layout získala německá agentura decodeunicode za svou knihu decodeunicode – Die Schriftzeichen der Welt (Písemné znaky světa), ve které na 656 stránkách popisuje všech 109 242 znaků používaných v německých a anglických textech.

Všechny výsledky letošních EdAwards naleznete zde.

-kch-