Ewing PR oceněna za krizovou komunikaci

úterý, 05. června 2012, 11:13 Aktuality MediaGuru

V konkurenci více než 1800 kampaní přihlášených do letošního ročníku Sabre Awards si Ewing PR odnesla hlavní cenu v kategorii Střední a východní Evropa za společný projekt se společností Skanska. Vloni agentura získala hlavní cenu ve stejné kategorii za kampaň Děkujeme, odcházíme, která byla nakonec vyhlášena i jako nejlepší světová kampaň a stala se laureátkou ceny Global Sabre Awards.

Vyhlášení nejlepších kampaní v oblasti public relations pro region EMEA (Evropa, střední Východ a Afrika) letos proběhlo v Bruselu. Nezávislá porota složená ze 36 profesionálů z oblasti korporátní komunikace a PR udělila hlavní cenu v kategorii Střední a východní Evropa projektu krizové komunikace, který realizovala agentura Ewing PR pro společnost Skanska.

Krizová komunikace se týkala sporu s ministerstvem dopravy, do něhož se společnost Skanska náhle dostala. Bývalý ministr dopravy Vít Bárta v březnu 2011 nečekaně obvinil v Otázkách Václava Moravce Skansku z nekvalitní práce. Na frekventovaných dálničních úsecích nechal snížit rychlost a místa opatřil cedulemi Zde stavěla Skanska, musíme to opravit. Ministr komunikoval výhradně prostřednictvím médií, a to znamenalo riziko poškození dobrého jména společnosti. Ewing navrhl strategii komunikace, pomocí které se Skanska dokázala očistit od neopodstatněných a lživých nařčení. Strategie byla založená na otevřené komunikaci s médii, díky čemuž se Skansce podařilo ukázat, že kroky Víta Bárty byly nestandardní a nekorektní. Vít Bárta nakonec na post ministra rezignoval.

Soutěž Sabre Awards vyhlašuje sdružení The Holmes Report. Jde o nejvýznamnější evropské ceny v oblasti komunikace s veřejností, vítězné PR kampaně představují nejvyšší úroveň kreativity, integrity a efektivity v komunikaci. Ceny se tradičně udílejí pokaždé v jiné zemi, vloni proběhlo vyhlašování cen v Praze, letos se konalo v Bruselu.