Investice do bannerů na webu v květnu opět vzrostly

středa, 13. června 2012, 10:48 Aktuality MediaGuru

Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy se v květnu zvýšila z dubnových 416 milionů korun na 497 milionů korun. V letošním prvním čtvrtletí se hodnota internetové display reklamy zvýšila meziročně o 18 procent na 999 milionů korun. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků průzkumu agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). 

Největší částku v ceníkových cenách za zobrazovanou internetovou reklamu v květnu opět inkasoval Seznam.cz, na který připadlo 176 milionů korun. Druhé místo připadlo s 85 miliony korun společnosti Centrum Holdings a třetí byla mediální skupina Mafra s bezmála 70 miliony korun. 

Za celý loňský rok se hodnota internetové display reklamy snížila o zhruba čtyři procenta na 4,1 miliardy korun. Celková ceníková hodnota reklamy na internetu se pak zvýšila z 7,7 miliardy korun v roce 2010 na 9,58 miliardy korun. Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny, protože nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery. 

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 procenty. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 procent. Druhá byla tiskové inzerce s 31 procenty.

-čtk-