Mediaresearch: Tendru SPMS se nezúčastníme

úterý, 26. června 2012, 10:11 Aktuality MediaGuru

Výzkumná agentura Mediaresearch, se kterou Asociace televizních organizací (ATO) uzavřela smlouvu na realizaci měření pro roky 2013-2017, se nezúčastní výběrového řízení, které v pondělí 18. června vypsalo nově založené Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS).

Podle vyjádření předsedkyně představenstva Mediaresearch Terezy Šimečkové má k tomu firma několik důvodů. Elektronické měření sledovanosti považuje za jednotnou měnu celého trhu a uchování jednotné měny je podle názoru agentury v zájmu trhu. „V tomto okamžiku již pro roky 2013-2017 takové měření existuje,“ uvádí Tereza Šimečková.

Podmínky tendru SMPS hodnotí Mediaresearch jako netransparentní.  „Zájmové Sdružení pro měření sledovanosti, které prý tendr vypisuje, o sobě ani o tendru neposkytuje vůbec žádné informace - pod registračním číslem uvedeným v inzerátu existuje jiné sdružení, není jasné, kdo které sdružení založil (stanovy nejsou k dispozici), není dohledatelný vztah sdružení ani k TV Nova, ani k agentuře Médea. Na rozdíl od veřejné zakázky, kde si tendrovou dokumentaci mohl z portálu „stáhnout“ kdokoli včetně novinářů, je v inzerátu uvedeno, že detaily tendrové dokumentace budou poskytovány výběrově a pouze těm, kdo dodají čestné prohlášení, že jsou schopni měření realizovat,“ zdůvodňuje svůj postoj Mediaresearch.

-mav-