Facebook hledá lepší reklamní model
Facebook v závislosti na svůj nepodařený vstup na burzu hledá cestu, jak navýšit svůj obrat prostřednictvím reklamy, a přitom neohrozit důvěru a soukromí svých uživatelů.
Poté, co americká automobilka General Motors přestala na Facebooku inzerovat kvůli malému dopadu na spotřebitele, stojí tato sociální síť před úkolem nalézt řešení, jak zjednodušit inzerci. Carolyn Eversonová, zodpovědná za marketing společnosti, k tomu dodává: „Víme, že se musíme snažit zjednodušit jednání s námi.“
Proto se zaměřuje na rozvoj potenciálu, který Facebook má například při uvádění nových výrobků na trh. Svou sílu ilustruje na příkladu kampaně pro společnost Samsung, která se rozhodla launchovat svůj nový model sluchátek Galaxy III na Facebooku. Společnost Samsung k tomu využila formu brandovaných postů a flyerů. Díky tomu vidělo nabídku 65 milionů FB uživatelů, FB flyer pak vidělo 70 milionů lidí, což ukazuje na efektivnost FB dat.
Nicméně při vylepšování reklamní strategie musí FB neustále myslet na ochranu soukromí svých uživatelů.
-kch-