Reklama a její pohádková inspirace

úterý, 07. srpna 2012, 07:46 Reklama MediaGuru

Reklamy se často inspirují pohádkami. Podívejte se na přehlídku některých z nich.

Pohádková inspirace je pro reklamu darem z nebes. Každý je zná, takže je snadné s nimi pracovat. Pohádková reklama je rychle zapamatovatelná a její myšlenka, vtip či narážka jsou bez problémů pochopeny, protože všichni vědí, k čemu odkazuje.

Reklamy se často inspirují známými pohádkami, jako je Červená karkulka, Sněhurka a sedm trpaslíků, Perníková chaloupka, Popelka či O třech prasátkách aj.

Oblíbeným motivem je pohádkové příběhy přeměnit. Například v britské reklamě od agentury Denvir Marketing na párky Wee Willie Winkie’s spolu k večeři zasedla Červená karkulka spolu s vlkem či Jeníček a Mařenka s ježibabou.

V reklamě na cereálie Honey Nut Cheerios z roku 1998 dá vlk přednost medovým kolečkám před Červenou karkulkou.

Podobný princip použil i indonéský fotograf Ferdi Rizkiyanto ve své kampani na KitKat.

Red Bullu zase dává přednost před princeznou žabí princ v reklamě z roku 1998 od německé agentury Kastner & Partner GmbH.

V americké reklamě na Volvo S60 R-design od agentury Arnold Worldwide se zase Červená karkulka nezalekne vlka.

Německá kampaň od agentury Jung von Matt/Fleet GmbH dokazuje sílu kávového nápoje K-fee dokonce tím, že probudí i Šípkovou Růženku.

Pohádkové postavy potvrdily také neodolatelnost pánské vůně Axe. Například v roce 2003 si ji v německé kampani od agentury Lowe Lintas & Printas nemůže vynachválit jeden ze sedmi trpaslíků.

Turecká kampaň od agentury DDB&Co na postelové matrace Sealy si zase pohrála s tím, že pohádky se vyprávějí většinou na dobrou noc.

Jindy reklama rozbije pohádkové kouzlo. Například brazilská agentura Fields nechala ve své kampani pro lusofonní vydavatelství dětských knih Sabugosa zestárnout pohádkové postavy s tím, že velké příběhy žijí navždy.

Zestárnout pohádkovou postavu nechala i společnost Sony, jež ve své kampani od francouzské agentury TBWA ukázala bělovlasou Šípkovou Růženku, na kterou všichni zapomněli kvůli nové Playstation PSP 2.

Jak snadné je o pohádkové kouzlo přijít jen tím, že si pohádky včas nepřečteme, ukázala v roce 2007 kampaň na knihkupectví MPH. Z Petera Pana se tak rázem stává šéfkuchař a z princezny na hrášku funková kytaristka.

Brazilská agentura BorghiErh/Lowe zase ve své kampani pro obuvnickou firmu Melissa převyprávěla pohádky v moderním stylu, kde se Popelka, Sněhurka či Červená karkulka mění v neodolatelné sexy ženy.

V reklamní kampani pro Levi’s od agentury BBH Asia Pacific se pohádkové postavičky díky džínům proměnily v trochu drsnější kalibr.

Zatímco indická kampaň agentury Ogilvy & Mather na cappuccino Bru navádí pohádkové postavy k většímu flirtování…

…, kampaň na kolumbijské rádio Bésame od agentury Ade je ukazuje až po uši zamilované.

To, že pohádky nejsou vždy jen spojeny s příjemnou vzpomínkou na dětství, podtrhla ve své chilské kampani nezisková organizace Amnesty International. Se sloganem „Maminka mi vždy četla pohádky do té doby, než se domů vrátil tatínek…“ („Mom was readeing me a tale, till daddy came back…“) upozorňuje na problematiku domácího násilí. Pod kampaní je podepsána agentura Unitas/RNL.

Pohádku ze dvou různých perspektiv vypráví ve své brazilské kampani i automobilka KIA Motors, která tak ukazuje na přidanou hodnotu své inovované klimatizace, kterou si každý může nastavit podle svého přání.

kliknutím zvětšíte

Společnost GlaxoSmithKline ve své belgické kampani od agentury Air upozorňovala na skrytá rizika v podobě dětských nemocí, která by neměla být překryta ani takovým nebezpečím, jako je vlk za dveřmi u tří prasátek či v posteli u babičky Červené karkulky.

V kampani od agentury BBH na britský deník The Guardian bylo demonstrováno, jak může být příběh Tří prasátek pokryt v tištěném i online zpravodajství.

-kch-