Zisk Viacomu klesl kvůli reklamě a filmům

sobota, 04. srpna 2012, 10:25 Aktuality MediaGuru

Čistý zisk amerického mediálního gigantu Viacom ve třetím finančním čtvrtletí meziročně klesl o sedm procent na 534 milionů dolarů (necelých 11 miliard Kč). Důvodem jsou nižší příjmy z reklamy a slabší výsledky filmových aktivit. Oznámila to dnes firma.

Celkové tržby společnosti, která vlastní například televizní síť MTV Networks či filmové studio Paramount Pictures, se ve čtvrtletí končícím v červnu propadly o 14 procent na 3,24 miliardy dolarů. Analytici je odhadovali na téměř 3,5 miliardy dolarů. Akcie podniku po zveřejnění výsledků oslabily o čtyři procenta.

Tržby televizní sítě se snížily o pět procent zejména kvůli poklesu příjmů z reklamy ve Spojených státech o sedm procent. Firma se nyní potýká s nízkou sledovaností, proto výrazně investuje do tvorby nových televizních hitů.

Televize se na celkových tržbách Viacomu podílí dvěma třetinami a zajišťuje téměř veškerý jeho zisk. Tržby filmového studia Paramount se propadly o 29 procent, napsala agentura AP.

-čtk-