Dobývání Měsíce a jeho pouť v reklamě

úterý, 11. září 2012, 07:30 Reklama MediaGuru

Nedávné úmrtí Neila Armstronga, prvního muže na Měsíci, připomíná dlouhou a často velmi trnitou cestu vesmírem. Jak dobývá vesmír reklama?

Pes Lajka, Jurij Gagarin, Neil Armstrong, to jsou všechno jména, která zná každý z nás. Vesmír vždy přitahoval svou nekonečností a jeho dobývání bylo a je symbolem posunování lidských možností.

Dobývání vesmíru bylo a stále je atraktivním tématem nejen pro noviny, ale i pro reklamu.

Po slavném dobytí vesmíru americkou posádkou Apolla 11 v roce 1969 byl Měsíc v reklamě velmi často obsazovaný a značky se o něj přímo praly. Zmiňme například na americkou reklamu ze 70. let minulého století na kartu MasterCharge se sloganem: Jedno z mála míst, kde nelze použít kartu MasterCharge. Zatím. (One of the few places where you can’t use a MasterCharge card.  Yet.)

Nebo reklamu na nápoj Tang, která využila se sloganem „Dnes ráno bude pít Tang.“ (This morning he will Tang.) jako motivu výkon Neila Armstronga na Měsíci.

V roce 2009 se pak velkým osobnostem dobývání vesmíru poklonila ve své francouzské reklamě luxusní značka Louis Vuitton. V reklamě figuruje první Američanka ve vesmíru Sally Rideová, člen posádky Apollo 11 Buzz Aldrin nebo kapitán posádky Apollo 13 Jim Lovell. Kampaň připravila agentura Ogilvy France.

Louis Vuitton agentura Ogilvy (Francie)

V kampaních také velmi často využívá motivu Armstrongova prvního kroku na Měsíci ve znamení světoznámé věty: „Je to malý krok pro člověka, ale velký skok pro lidstvo.“ Jeho stopy využily letos například sušenky Oreo v americké kampani od agentury Draftcb.

Oreo Kraft Foodsagentura Draftcb (USA)

V roce 2007 se stopy objevily i v krému Nivea. Připravila dubajská TBWA\RAAD.

Nivea agentura TBWA\RAAD (SAE)

Stejně tak si s prvním měsíčním krokem pohrála jihoafrická agentura FoxP2 v kampani pro dětský kanál National Geographic Kids.

National Geographic Kids agentura FoxP2 (JAR)

Čínská kampaň z roku 2009 od agentury Raynet-Ogilvy zase na Měsíci otiskla stopu Jeepu.

Jeep agentura Raynet-Ogilvy (Čína)

Vedle toho se v měsíčních reklamách hojně uplatňuje i motiv vítězně vlající (americké) vlajky. Například francouzský zpravodajský server Le Courrier International vyměnil americkou vlajku za sovětskou, což doplnil strohým sloganem „Naučte se předvídat!“ (Learn to anticipate). Kampaň pochází od francouzské pobočky Saatchi & Saatchi.

Le Courrier Internationalagentura Saatchi & Saatchi (Francie)

Zajímavě si s vlajkou na Měsíci pohráli i studenti edukačního programu Texas Creative na Texaské univerzitě, kteří měli za úkol vytvořit printovou reklamu na teleskopy Orion.

Orion TelescopesTexas Creative (USA)

Obrys vlajky využila ve své kampani i Prezidentská knihovna a muzeum Johna Fitzgeralda Kennedyho u příležitosti 40 let od přistání na Měsíci. Kampaň pochází od The Martin Agency.

JFK Library and Museum agentura The Martin Agency (USA)

Dále si reklama ráda hraje s motivem zfalšovaného přistání na Měsíci. Zcela se nabízí pro grafická studia či fotografy. Grafické studio Amoeba to dokazuje sloganem: „V blízkosti Amoeby, ne vše, co vidíte, je skutečné." (With Amoeba around, not everything you see is real.) 

Amoeba agentura Euro RSCG Shanghai (Čína)

Podobně využil pochybnosti o skutečném přistání na Měsíci ke své vlastní propagaci i fotograf Julian Wolkenstein.

Julian Wolkenstein, reklamní fotograf – agentura Colenso BBDO (Nový Zéland)

Falešné přistání však lze využít i na propagaci žebříků, což využila společnost Gorilla ve své kampani od agentury Fenton Stephens.

Gorilla agentura Fenton Stephens (Austrálie)

-kch-