MPSV představilo svou kampaň „Větší šance“

středa, 05. září 2012, 10:39 Reklama MediaGuru

Ministerstvo práce a sociálních věcí ve své nové komunikační kampani ukazuje, jak pomáhá najít znevýhodněným lidem práci.

Kampaň s názvem „Větší šance“ chce podle vyjádření MPSV především informovat o účelném využívání prostředků z Evropského sociálního fondu (ESF) a ukázat, jak díky jeho projektům mají znevýhodnění lidé větší šanci uplatnit se na pracovním trhu.

„Finanční prostředky z Evropského sociálního fondu pomáhají zvyšovat zaměstnanost a vytvářet lepší podmínky na pracovním trhu. Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost umožňuje financovat projekty, díky kterým mají znevýhodněné skupiny obyvatel větší šanci najít práci. Kampaní chceme na tuto aktivní politiku upozornit,“ vysvětluje poslání Evropského sociálního fondu a smysl kampaně Vladimír Kváča, vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie z ministerstva práce.

Hrdiny kampaně jsou obyčejní lidé, jako je matka na mateřské dovolené, muž přes padesát let, učitelka na vozíčku, mladá Romka či slepec. Jejich znevýdhodněné postavení na trhu práce je v kampani vyjádřeno jednoduchou dramatizací a nadsázkou, vyjádřenou mimo jiné bojem hrdinů s předimenzovanými předměty symbolizující jejich práci. Jak uvedl František Mareš z agentury Ogilvy & Mather, která se na kampani kreativně podílela, hlavním cílem bylo představit přínos projektů MPSV, informovat na zlepšování podmínek na trhu práce a vnést do celé problematiky pozitivní téma.

 

Dvě verze spotů natočil Tomáš Řehořek v prostoru v pražských Dejvicích.

Kampaň je plánovaná pro letošní a příští rok a zahrne komplexní mediamix komunikačních kanálů. Od 10. září poběží v televizi na ČT, stanicích skupiny Nova, Prima a TV Barrandov. Dále pak bude podpořena dvěma verzemi spotu v rádiích, jak regionálních, tak na ČRo 1 Radiožurnálu, Impulsu, Frekvenci 1, Evropě 2 a internetových rádiích. Komunikace bude doplněna i v printu, OOH a na internetu, kde je od 3. září spuštěna webová stránka www.vetsisance.cz, která laické veřejnosti srozumitelně představí, jaké typy projektů dokázaly cílovým skupinám pomoci.

Celkové výdaje na komunikační kampaň dosahují částky 35 milionů Kč, z nichž 5 milionů šlo na kreativní návrh a realizaci, zbytek na mediální prostor.

-kch-