Golden Drum: Česko má 22 finalistů
Na mezinárodním reklamním festivalu Golden Drum ve slovinské Portoroži postoupilo ve skupině Single Channel do finále celkem 22 českých prací.
Česká kreativa uspěla nejvíce – celkem devětkrát – v kategorii outdoor. Na shortlist postoupilo až šest prací agentury Young & Rubicam – tři za reklamu pro spacáky Coleman (Beach, Forest, Mountain) a tři vizuály propagující výhody „bezbolestního“ dezinfekčního prostředku Betadine (Bike Accident, Roller Scating Accident, Running Accident). Se stejnými reklamami zabodovala agentura Young & Rubicam i v kategorii tisku. V outdooru se do finále dostala i agentura Euro RSCG se svými zpívajícími ptačími budkami (Bird Houses) pro Český filharmonický orchestr, kterými chtěla poukázat na to, jak inspirující a krásná vážná hudba je. A šanci uspět v outdooru má také Mark/BBDO Prague za dvě díla namalovaná mladými českými umělci na motivy Slovanské epopeje v rámci projektu značky Pepsi "Refresh your world".
V kategorii Film se do finále dostaly pouze dvě agentury s reklamou na pivo: Kaspen / Jung V. Matt a „Ne s nás dělá to, čím jsme” pro Budějovický Budvar a Euro RSCG s online reklamou „Příběh Velkopopovického pivovaru”.
V kategorii Radio se do finále probojovala pouze agentura Leagas Delaney Praha s reklamou pro Škodovku "Don´t drink and drive".
V Direct communication má šanci na vítězství agentura Ogilvy & Mather za projekt "Daruj správně", upozorňující na falešné charitativní organizace lákající od lidí peníze, a za "stojící" pilulku Clavin. S touto prací zabodovala Ogilvy i v kategorii Design of Brand & Corporate Identity.
V posledně jmenované kategorii uspěla také agentura Leagas Delaney Praha s kampaní Corporate identity pro pražské Centrum pro diagnotisku a léčbu rakoviny prsu.
V ostatních kategoriích česká reklama finalisty nemá.
Ve čtvrtek byly oznámeny shortlisty v kategoriích PR a Multichannel. Jedinou českou prací, která se v kategorii PR probojovala do finále, je ledová koule pro značku Jägermeister od agentury Outbreak. Více zde.
Z Portorože pro MediaGuru.cz připravila Ivana Šimlovičová