Nejlepší světovou značkou zůstává Coca-Cola

středa, 03. října 2012, 08:20 Marketing, Výzkum MediaGuru

Nejlepšími světovými značkami jsou podle letošního žebříčku Interbrand Coca-Cola, Apple a IBM.

Podle aktualizovaného žebříčku Interbrand, který každoročně vyhlašuje sto nejlepších globálních značek (Best Global Brands), se nejvýše letos dostala Coca-Cola před Applem a IBM.

Hodnotu značky Coca-Cola vyčísluje Interbrand na 78 mld. USD s meziročním 8% nárůstem, Apple na druhém místě zaznamenal 129% nárůst – což bylo nejvíce z první stovky. Čtvrté místo pak náleží Googlu, jehož hodnota za rok vzrostla rychleji než u Microsoftu.

Ve stovce nejlepších značek se poprvé objevuje Facebook na 69. místě.

Žebříček Intrebrand je sestavován na základě tří hodnotových kritérií značky:

1. Finanční výsledky produktu či služby dané značky.

2. Roli, jakou značka hraje v ovlivňování spotřebitelského výběru.

3. Sílu, s jakou si značka udržuje prémiové ceny a zajišťuje zisky.

Žebříček nejlepších globálních značek, Interbrand 2012

Kliknutím zvětšíte

Zdroj: Interbrand

Kompletní žebříček zde.